
A Skoda formatervezője, Romain Bucaille egy igazán különleges alkotással tiszteleg a márka múltja előtt. A gyártó egyik első motorkerékpárját ültette át a modern világba, természetesen már elektromos hajtással.
A Skoda formatervezője, Romain Bucaille egy igazán különleges alkotással tiszteleg a márka múltja előtt. A gyártó egyik első motorkerékpárját ültette át a modern világba, természetesen már elektromos hajtással.
A Xiaomi SU7 Ultra villámgyors elektromos szedánként robbant be a kínai piacra, de az utóbbi időben több kellemetlen ügy is árnyékolja a sikert. A legfrissebb botrány egy extraként kínált karbon gépháztető körül robbant ki, amelyért átszámítva körülbelül 1,6 millió forintot (42 000 jüan) kértek el, a légbeömlő nyílásai azonban pusztán díszítőelemek, tényleges funkció nélkül. Az elégedetlen megrendelőknek némi hűségpontot és egy hagyományos alumínium fedelet kínált fel a gyártó.
A Rezvani Motors új szintre emelte a luxus-SUV kategóriát: bemutatkozott a Rezvani Knight, amely a Lamborghini Urus alapjaira épül, de katonai ihletésű páncélozott karosszériát és extrém túlélőfelszerelést kapott. A különleges modell mindössze 100 példányban készül, és az érdeklődők dönthetnek: normál vagy a Dark Knight csomaggal felszerelt, valódi túlélőjárművet szeretnének.
Egyre valószínűbb, hogy hamarosan új tulajdonoshoz kerül az Italdesign, az olasz járműipari formatervezés egyik legismertebb neve. A vállalat jelenleg a Volkswagen-csoporthoz tartozik, de iparági források szerint a német konszern a költségek visszafogása érdekében megválna a stúdiótól.
Bár a Mercedes-AMG továbbra sem engedi el a V8-as motorokat, azért a villanyosítási terveit sem dobja a kukába. Most a brutálisan erős elektromos szedánról érkeztek gyári, de még álcázott képek.
Franciaország elnökének, Emmanuel Macronnak új hivatali járműve van: a DS Automobiles bemutatta a kifejezetten számára készített egyedi modellt, a DS N°8 Présidentiel-t. Az autó a második világháborús győzelem 80. évfordulója alkalmából került leleplezésre, és számos különleges részlettel tiszteleg a francia nemzeti identitás előtt.
Bár nem is olyan régen még úgy tűnt, hogy minden gyártó tüzes vassal írtja ki a nagy benzines erőforrásokat, szépen lassan drasztikusan alakul át ez a tendencia. A Mercedes-AMG például nem csak életben tartja a nagy belsőégésű motorokat, hanem elkezdett egy új V8-as generáción is dolgozni.
A Volvo egy régi jól csengő modellnevet emel vissza a palettára. Az új XC70 azonban nem az lesz, amit eddig megszokhattunk, azaz terepjáró kombi helyett egy a kínai piac igényei szerint kialakított SUV modellt kapnak a vásárlók.
Némi ráncfelvarráson esett át a Chevrolet ikonikus sportkocsija, a Corvette. A változások kívülről alig észrevehetők, a belső térben viszont egyértelmű, hogy milyen irányba mozdul el a modell. Kevesebb fizikai gomb és több kijelző a nyerő recept a gyártó szerint.
Miközben az autóipar egyre gyorsabb ütemben fordul az elektromos meghajtás felé, a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota továbbra is más utat jár. Akio Toyoda, a vállalat elnöke ismét hangsúlyozta: a cél nem az elektromos autó, hanem a karbonsemlegesség, és ehhez nem csak egy út vezet.