
Hiába a 3 millió eurós vételár, az Aston Martin csúcsmodellje, a Valkyrie egy német vásárló számára hamar kiábrándulás lett: műszaki hibák sorozata, egy majdnem tragikus incidens és egy per is színesíti az eddigi tulajdonosi tapasztalatokat.
Hiába a 3 millió eurós vételár, az Aston Martin csúcsmodellje, a Valkyrie egy német vásárló számára hamar kiábrándulás lett: műszaki hibák sorozata, egy majdnem tragikus incidens és egy per is színesíti az eddigi tulajdonosi tapasztalatokat.
A BMW új fejlesztése egyszerre kínál fenntarthatóbb és stílusosabb megoldást a jövő autógyártásához. A motorsportban már bevált anyag most a sorozatgyártásban is megjelenik – és jó eséllyel forradalmasíthatja a könnyű, de környezettudatos alkatrészek világát.
Váratlan, de tudatos döntést hozott Luca de Meo: július közepén távozik a Renault Csoport vezérigazgatói posztjáról, hogy az autóiparon kívül folytassa pályafutását. A Renault-nál eltöltött öt év során meghatározó szerepet játszott a vállalat megújulásában, az általa elindított „Renaulution” stratégiát sokan példaként emlegetik az iparágban.
A Maserati és az Alfa Romeo jövője szorosabb együttműködésen múlhat – a két olasz márka közös stratégiával próbálja biztosítani fennmaradását a Stellantis konszernen belül. A cél az, hogy közös fejlesztésekkel és hatékonyabb működéssel csökkentsék a költségeket, miközben megőrzik önálló arculatukat.
Újra feltámad a GTI név a Peugeot kínálatában, ám ezúttal nem egy hagyományos benzinmotoros kisautó, hanem egy villanyhajtású sportkompakt viseli a három betűt. A Le Mans-i 24 órás versenyhétvégén bemutatott E-208 GTI új mércét állíthat a kis méretű elektromos hot hatch kategóriájában, miközben tiszteleg az 1984-es 205 GTI előtt, amely több mint négy évtizede megalapozta a Peugeot sportos hírnevét.
A Bugatti leleplezte a Tourbillon fejlesztését bemutató videósorozatának legújabb epizódját, amelyben Mate Rimac vezérigazgató ezúttal a hibrid hajtáslánc kulisszatitkairól rántja le a leplet. A Tourbillon nem csupán technológiai bravúr, de újabb példája annak, hogyan lehet ötvözni a belső égésű motorok emocionális élményét az elektromos hajtás azonnali reakcióival, mindezt úgy, hogy a végeredmény nemhogy nehezebb, de még könnyebb is, mint az elődmodell, a Chiron hajtáslánca.
A Leapmotor két modellje már elérhető Magyarországon is, viszont érdemes figyelni a kínai gyártó itt még nem kapható újdonságaira is. Ilyen például a C16 SUV, melyet most frissít fel alaposan a márka.
Az Audi tovább bővíti a Q5 széria kínálatát, ezúttal a környezettudatosabb közlekedés jegyében: a modell immár kétféle teljesítményszinten is elérhető plug-in hibrid hajtáslánccal, mind a hagyományos SUV, mind a dinamikusabb Sportback kivitelben. Az új hibridváltozatok akár 100 kilométert is képesek tisztán elektromos hajtással megtenni, ami jelentős előrelépést jelent a korábbi generációhoz képest.
A Renault ezúttal nem a hagyományos értelemben vett koncepcióautóval rukkolt elő: bemutatták a Vision 4Rescue nevű egyedi prototípust, amelyet a Renault 4 E-Tech alapjaira építettek, és amelyet kifejezetten mobil tűzoltó parancsnoki járműként terveztek meg.
Nyugaton a középkategóriás szedánok lassan háttérbe szorulnak, ám Kínában továbbra is nagy figyelem övezi ezt a szegmenst, és a Geely sem hagyja kihasználatlanul a lehetőséget. A kínai gyártó most mutatta be a vadonatúj Galaxy A7 modellt, amelyet kifejezetten a helyi konkurensek és olyan nemzetközi riválisok, mint a Toyota Camry és a Honda Accord ellenfelének szán. A típus kizárólag plug-in hibrid (PHEV) hajtáslánccal lesz elérhető.