hirdetés

Karaoke funkcióval mutatkozott be a BYD hibrid pickupja

Mexikóban mutatkozott be a BYD legújabb dobása, egy hibrid hajtással rendelkező pickup. Az autó számtalan vezetést segítő rendszerrel rendelkezik, de ad a szórakozásra is. Például külön rendelhető mikrofon is hozzá, hogy bármikor dalra fakadhassunk.

Ha BYD, akkor sokaknak az Európában egyre sikeresebb kínai elektromos járgányok ugranak be. Pedig a gyártó nem csak ezekkel foglalkozik, hanem igen komoly hibrid palettával is rendelkezik. Most ez utóbbi bővült tovább egy érdekes modellel.

Mexikóban ugyanis hivatalosan is bemutatkozott a kínai gyártó pickup modellje, mely nem teljesen elektromos, hanem konnektoros hibrid hajtással rendelkezik. Ez egy 1,5 literes benzines erőforrásra épülő rendszerről van szó elektromos motorokkal kiegészítve, akár 436 lóerőnyi összteljesítménnyel. Az elnevezéssel továbbra is a tenger élővilágából merítettek, az 5,5 méter hosszú és 2 méter széles újdonság a Shark, azaz cápa nevet viseli.

Dizájn tekintetében nem a jellegzetes BYD vonalat követték ebben az esetben, több ízben fellelhető benne ugyanis a Ford F-150 Lightning formai világa. Nem véletlenül nem Európában, hanem a tengerentúlon mutatkozott be a járgány.

A belső térben is leginkább az amerikai irányzat köszön vissza, ám a méretes műszerfalat egyhangúan uralja a két óriási méretű kijelző. Maga a digitális műszeregység 10,25 colos, az infotainment képernyője pedig 12,8 colos méretben díszeleg.

Az utóbbi természetesen BYD szokáshoz méltóan gombnyomásra forgatható. Érdekességként említendő, hogy a gyártó egy igencsak szokatlan extrát is kínál a modellhez. Ez nem más, mint a Karaoke funkció, melyhez jár egy külön mikrofon is, hogy bárhol egy kis dalolással szórakoztassuk magunkat.

Mindezek mellett applikáción keresztül távirányítható funkciókat is kapnak a leendő vásárlók, illetve teljes vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatással is rendelkezik az infotainment rendszer.

Vezetést segítő megoldások tekintetében kimondottan jól áll a Shark. Jár hozzá adaptív távolságtartó tempomat, minden irányba figyelő balesetmegelőző rendszer, sávtartó automatika, sávváltó asszisztens és természetesen önálló vészfékezés, ha nem vesszük észre időben az előttünk kialakuló veszélyforrásokat.

Érdekes részlet még, hogy a BYD az elektromosan megtehető hatótávot 62 mérföldben és100 kilométerben adta meg NEDC, azaz európai szabvánnyal mérve. Ez jelentheti azt, hogy az itteni piaccal is számolnak a későbbiekben? Erről egyelőre nem esett szó, de a kínai cégóriás globális terjeszkedését figyelembe véve semmi sincs kizárva.