Abban még nem is lenne semmi, hogy a Ford vezérigazgatója egy elektromos autót használ a mindennapokban, csak hogy kiderült, Jim Farley nem a saját palettáról választott magának járgányt, hanem egy kínai Xiaomi modellre esett a választása. Szereti, imádja, el sem akarja engedni.
Egy autógyártó vezetősége általában a saját termékpalettájáról válogat személyes használatra is autót. Persze, vannak olyan vezérigazgatók is, akik a „hazai” mellett tartanak még egy-két finomságot is mások háza tájáról, de ami a Ford esetében mostanság történik, az közel sem mindennapos.
Ahogyan arról nemrég mi is beszámoltunk, Jim Farley vezérigazgató és John Lawler pénzügyi igazgató még tavaly látogatott el Kínába, hogy szemügyre vegye és kipróbálja az ott gyártott elektromos autókat. A tesztelés vége az lett, hogy mind a ketten teljesen megdöbbentek, majd kijelentették, hogy bizony a kínai gyártók már jóval előttük járnak. Nem sokkal később elkezdték átszervezni az elektromos stratégiájukat, hogy legyen valamennyi esélyük felvenni a harcot a komoly ipari fenyegetéssel. Most viszont kiderült, hogy még ennél is nagyobb hatást gyakoroltak rájuk a tapasztaltak.
Farley ugyanis egy podcastban nyíltan felvállalta, hogy már közel fél éve egy kínai elektromos modellt hajt a mindennapokban, amivel annyira meg van elégedve, hogy esze ágában sincs mást választani. Ez az autó pedig nem más, mint a Xiaomi első modellje, az SU7.
„Elhozattunk egy példányt Sanghajból és már hat hónapja folyamatosan vezetem, nem is akarom lecserélni semmire. Egyszerűen fantasztikus”- áradozott Farley.
Arra pontosan nem tért ki a Ford-vezér, hogy melyik verziót választotta magának, de valószínűsíthetjük, hogy nem a belépő szintet jelentő 295 lovas egymotorost hozatta be magának Kínából, hanem inkább a kétmotoros összkerekes 673 lóerős variáns pihenhet éjszakánként a garázsában lévő gyorstöltőn.