Több szempontból is nagy jelentőséggel bír, hogy az Abarth kezelésbe vette az elektromos Fiat 600-ast. Ez ugyanis nem csak hogy az első elektromos crossover a kínálatukban, hanem a Scorpionissima kivitel egyben az eddigi legerősebb modelljük is.
A Fiat nagy dobása volt tavaly a 600-as modell bemutatása, mely hibrid és teljesen elektromos formában is elérhető. Várható volt, hogy előbb-utóbb ráugrik a lehetőségre az Abarth is. Most be is mutatkozott a villanyos kivitel skorpiós logóval ellátva.
Az Abarth ráadásul mindjárt kétféle változatban mutatta be az autót. A Turismo és a Scorpionissima kívülről lényegében megegyezik, tehát ugyan azt a módosított lökhárítót, szögletes hátsó légterelőt, színezett féknyergeket és 20 colos egyedi felnit kapja meg mind a kettő.
A belső térben Sabelt sportüléseket találhatunk és természetesen az Abarth által átgondolt kormány is feldobja az összképet, akár csak a rikító sárga varrások, melyek nem csak az üléseken jelennek meg, hanem a kormányon is. A két kiadás közti lényeges különbség, hogy míg a Turismo esetében inkább a szövet dominál az utastérben, addig a Scorpionissima vásárlói már Alcantara berakásokkal is számolhatnak. Eltérés még, hogy a gyártó intelligens hanggenerátorát szintén csak a Scorpionissima tulajok élvezhetik majd.
Természetesen a futóművön és a karosszéria merevségén is módosítottak a mesterek, akik a Stellantis motorsport részlegével egyeztetve Michelin, Sabelt, JTEKT Torsen és Alcon alkatrészek beszerelésével érték el a kellő hatást.
Na de, most jön a legfontosabb különbség a Turismo és a Scorpionissima között! Bár ugyan azt az elektromos hajtásláncot hasznosítja mind a két modell, az utóbbi esetében sokkal kihegyezettebb a rendszer. Ez annyit tesz, hogy míg a Turismo 240 lóerőnyi teljesítményt képes leadni, a Scorpionissima esetében már 280 lóerőről beszélhetünk, amivel megszületett az eddigi legerősebb utcai Abarth átirat is. Ez a teljesítmény a 600e esetében 5,8 másodperces 100-as sprintre és 200 kilométeres óránkénti végsebességre elegendő.
Persze, a plusz lóerőknek ára is van. Mivel az Abarth ugyan azt az 54 kWh teljesítményű akkumulátort használja módosított hűtéssel, mint a mezei Fiat példányok, így valamivel kevesebb hatótávra számíthatnak a tulajdonosok. Egészen pontosan 334 kilométert ígérnek a gyári adatok, ami egy 70 kilométeres mínusz a gyengébb kivitelekhez képest.
Ami még fontos, hogy a Turismo folyamatosan kapható lesz az elkövetkező években, a Scorpionissima változatból viszont csak 1949 példányt készítenek el, ezzel is utalva a márka megalapításának dátumára.