hirdetés

Megérkezett az új Mercedes E osztály

A Mercedes bemutatta az E osztály legújabb generációját, mely úgy közvetít klasszikus értékeket, hogy azokat modern köntösbe öltözteti. Sok ponton az elektromos EQ modellcsalád köszön vissza a belsőégésű motoros modellen is.

Az E osztály az igazi klasszikus Mercedes érték megtestesítője már évtizedek óta, így egy újabb generáció esetében sem lehet drasztikusan elragaszkodni a régi receptektől. A németek észben is tartották ezt az új felvonás esetében is, ám azért sok ponton tetten érhetők az új szelek is, melyek mostanság a csillagos kínálatot alakítják.

Először is ott az autó megjelenése, mely oldalról nézve erősen hajaz az előző generációra, azaz tökéletesen megfigyelhető a lendületesre rajzolt szedán (vagy éppen kombi) vonal, ám az első traktust már az EQ modellek tipikus lámpától lámpáig futó műanyag betétje határozza meg, mely természetesen ebben az esetben valódi hűtőrácsot foglal magába. Hátul a rendszámtábla vonaláig benyúló fényforrásokat találhatunk, látványos LED dizájnnal és hullámos alsó kialakítással.

Ezekkel a praktikákkal az új E osztály látványosan elkülönül a jelenlegi C és S osztálytól, ám jó eséllyel csak egy időre, hiszen a csillagos márka éppen aktuális dizájn irányzata általában előbb-utóbb megjelenik a paletta minden résztvevőjén.

Belső tekintetében is feltűnik az EQ rokonság, azaz a (feláras) Hyperscreen rendszer által meghatározott műszerfal kialakítás mellet az ajtókon felfedezhető dizájn is az elektromos Mercedesek sajátossága volt eddig. A műszerfalon annyi a különbség, hogy az E osztály digitális műszeregysége látványosabban különül el, azaz nem simul bele a méretes panelba.

Természetesen nem csak a megjelenés modern, hanem a technikai vívmányok hada is. A szokásos vezetést segítő funkciók mellett azonban megjelentek a felhozatalban azok az eszközök is, melyekkel a fiatalabb vásárlókat szólítják meg a németek.

Az autó ugyanis például TikTok kompatibilis, azaz nem csak nézegetni lehet a közismert streaming platformot, hanem a beépített szelfi-kamerának köszönhetően akár közvetítést is lehet indítani. Fontos részlet azonban, hogy ezek kimondottan az utasnak szóló funkciók, azaz ha a sofőr elkezdi nézni a jobb oldalon elhelyezkedő kis monitorocskát, akkor azon a videós tartalom lejátszása azonnal leáll, mivel egy kamera folyamatosan azt elemzi, hogy a vezető merre néz és mit csinál menet közben.

Motorizáltság tekintetében az E osztály nem hódol még be teljesen a villanyosításnak, azaz vannak hagyományos hajtásrendszerek is a kínálatban. Egészen pontosan kettő, azaz a hátsó tengelyt hajtó benzines E200, vagy az összkerekes változatban is elérhető E200d dízel. Az előbbi 204, az utóbbi pedig 197 lóerőnyi teljesítménnyel érhető el.

Természetesen azért ott vannak a konnektoros hibrid hajtások is, melyek mindegyike a kétliteres négyhengeres benzines motorra épül. A belépő szintet az E300e képviseli akár 4Matic összkerék meghajtással és 313 lóerős teljesítménnyel, amihez 100 kilométeres elektromos hatótávot ígérnek a gyáriak. Az AMG verziók megérkezéséig az E400e 4Matic lesz a legerősebb új E osztály, hiszen ebben az esetben már 381 lóerő áll a vezető rendelkezésére, amivel az autó 5,3 másodperc alatt képes teljesíteni a 100-as sprintet.