Megérkezett Magyarországra a KGM Actyon

SsangYong helyett, immár hivatalosan is KGM márkanévvel mutatkozott be az Actyon harmadik generációja a magyar piacon. 10 év garanciával és gazdag alapfelszereltséggel lehet vonzó ajánlat az autó azok számára, akik éppen hasonló kategóriában szemezgetnek.

A SsangYong mostantól hivatalosan is KGM néven folytatja a működését. Ennek előzménye, hogy 2023-ban a céget felvásárolta a koreai KG Group cégóriás, mely számtalan céget foglal már magába a legkülönbözőbb iparágak tekintetében. Miért KGM? KG Mobility a megfejtés!

Most pedig, megérkezett Magyarországra az első, ténylegesen KGM néven megjelent modell, mely ugyan egy új korszak szülöttje, de azért múlttal is rendelkezik. Az Actyon ugyanis már két generációt megélt a SsangYong égisze alatt, most pedig elérkezett a harmadik felvonás is, mely lényegében a Torres dizájnelemeit viseli magán némileg továbbgondolva.

A göncölszekeret formáló nappali menetfény például már nem újdonság, akárcsak a gépháztető határozott domborítása, viszont a fényforrásokat összekötő LED-es csík az új Actyon sajátossága. Ez utóbbinak érdekessége még, hogy a koreai lobogóról vett motívumokból áll össze, melyek jelentése föld-víz-tűz-levegő.

A hátsó traktus kimondottan elegáns kiállással rendelkezik, köszönhetően a kupészerűen lejtő tetővonalnak, a keskeny fényszóróknak és a fekete díszítőelemeknek. Az alapáron 20 colos könnyűfém keréktárcsák is feldobják az összképet. Az új Actyon formai világa tökéletesen kiemelhető az összesen ötféle kombinációban rendelhető kéttónusú fényezéssel, de a hét különböző alapszín is kellően hatásos eredménnyel bír.

A belső tér kellően letisztult a két 12,3 colos képernyőnek köszönhetően, melyek közül a bal oldali értelemszerűen a központi műszeregység, míg a hozzá csatlakozó másik az infotainment kijelző. A hatszög alakú kormánykerék a kényelmes beszállást és a jobb előre kilátást hivatott elősegíteni, míg a lebegő középkonzol a praktikum jegyében készült el. Szintén a praktikumra törekvés bizonyítéka, hogy az első fejtámlák hátsó része kabáttartóként lett kialakítva.

A belső tér három színösszeállításban kérhető. Van a fekete bőr vörös varrásokkal, a kéttónusú camel/bézs bőr és a szintén kéttónusú fekete/vörös bőr velúr berakásokkal. Ehhez társul a hangulatvilágítás, mely hatféle színt képes megjeleníteni, de azokból 32 féle kombinációt tud összerakni, azaz külön állíthatjuk a műszerfalon, az ajtókon de még a középkonzolon futó LED csík színét is.

Az amúgy is tágas utasteret vizuálisan tovább bővíti az osztott, motorral mozgatható panoráma napfénytető, amivel az új Actyon lett az első SsangYong/KGM modell, melynél elérhető ez a lehetőség a gyártó fennállása óta.

A kellemes utazáshoz hozzájárul az átgondolt hangszigetelés és hangcsökkentés is. A gyáriak ugyanis nemcsak arra figyeltek, hogy a padló, tető és karosszéria tömítések is rendesen meg legyenek tervezve, hanem laminálták az első ablaküvegeket is, illetve alapáron Michelin zajcsökkentett abroncsok járnak a kocsihoz. Mindezt tovább fokozza, hogy az Actyon stabil vázszerkezettel rendelkezik, ami 78 százalékban magas szakítószilárdságú acélötvözetből épül fel.

A meghajtásról jelenleg egy 1,5 literes GDI-Turbo benzines erőforrás gondoskodik, mely 163 lóerőt ad le opciós lehetőségként akár két tengelyen, alapáron egy hatfokozatú harmadik generációs AISIN váltó segítségével. Az év második felében érkezik egy hibrid alternatíva is.

Na de, ami fontos, hogy mennyi is az annyi? A modell bevezető promóciós ára 15,9 millió forint, ami igencsak kedvező ajánlat egy 4,7 méter hosszú és 1,91 méter széles autóért. Főleg annak tükrében, hogy ehhez az árazáshoz igencsak gazdag alapfelszereltséget társítottak, amibe beletartozik például a sáv- és sebességtartó illetve balesetmegelőző rendszer, a kétzónás automata légkondi, a 20 collos könnyűfém felni és a láblendítéssel is nyitható csomagtérajtó. Nem elég ennyi? Akkor most jöjjön a legnagyobb ütőkártyája a kocsinak: az alap 5 éves garancia mellé most még 5 évet kapnak grátiszban a vásárlók!