Még egy klasszikus modelljének újraértelmezését készítette el a BMW: a 3.0 CSL Hommage a hasonló néven futó hetvenes évekbeli típusnak állít emléket, de a márka jövőjét is előrevetíti.
Immár hagyománnyá vált a BMW-nél, hogy időnként modern tanulmányautóval elevenítik fel legendás típusaikat. A 2008-ban bemutatott M1 Hommage és a három évvel később leleplezett 328 Hommage után ezúttal egy hetvenes évekbeli túrakocsin volt a sor. 1972-ben azzal a céllal mutatkozott be a 3.0 CSL, hogy engedélyeztessék az alapjára épülő versenyautót az európai túrakocsi-bajnokságban. A következő évben a holland Toine Hezemans meg is nyerte vele a szériát.
Az eredeti sportkupénak emléket állító 3.0 CSL Hommage is hangsúlyos kerékjárati íveket és méretes hátsó légterelő szárnyat kapott. A 21 colos kerekeken guruló sportkocsi fényszóróinak x motívuma a régi idők versenyautóinak lámpáit védő matricára utal. Az utastérben is a korabeli belsőt idézi a faborítás, a kagylóülések és a hatpontos övek azonban vadonatújak. A két ülés mögött két bukósisaknak alakítottak ki helyet.
Műszaki tartalmáról csak annyit árult el a BMW, hogy hathengeres motorral szerelték a hibridhajtású prototípust, amely szénszálas anyagok használatával mintegy kétszáz kilogrammal könnyebb annál, mintha csak acélból készült volna. Az eredeti modell nevében a CSL is a könnyűszerkezetes építésre utal, abban ugyanis alumíniumot használtak. A 3.0 CSL Hommage ebben a formában biztosan nem kerül sorozatgyártásba, de megmutatja, milyen lehet a jelenlegi 6-os sorozat utódja.