Mike Flewitt, a McLaren vezérigazgatója napi kapcsolatban áll a fontosabb vásárlóival, ezért tudja, hogy azok mit szeretnének. Tömegmárkát és palettába épített crossovert biztos nem!
Kevés az olyan autómárka, melynek vezérigazgatója személyesen is tartja a kapcsolatot a vásárlókkal. Persze, ez nagyobb gyártóknál elképzelhetetlen is, hiszen többmilliós értékesítések mellett nem is lehet ezt bevállalni. A McLaren vezérigazgatója viszont meg tudja tenni, hogy foglalkozzon a vásárlókkal, hiszen a méregdrága sportkocsik célközönsége nem éppen túl népes, viszont annál gazdagabb!
“Én nem ismerek egyetlen Ford ügyfelet sem (Flewitt kilenc évig dolgozott a Ford kötelékében), ezzel szemben viszont a legtöbb McLaren ügyfél személyes ismerősöm. Tudják az email címemet, írnak nekem, találkozunk és sok időt töltünk el rendezvényeken”- mondta a McLaren vezér a Car Magazine újságírójának.
Ennek értelmében természetesen Flewitt pontosan tudja, hogy mit akarnak a fontosabb ügyfelei, és bizony kiderült az is, hogy mit nem. Semmiképpen sem szeretnének megnövekedett termelést és crossover modelleket látni, mert szerintük azzal pont az az exkluzív jelleg szűnik meg, ami a McLaren modelljeit jellemzi.
“Nem hiszem, hogy 10 ezer autót kéne eladnom, ez egyértelműen meglátszik a visszajelzéseken”- árulta el az igazgató, majd hozzá tette, hogy megérti azokat is, akik rálépnek erre az útra (például az Aston Martin és a Lamborghini) és sok sikert kíván nekik.
Természetesen a hajtásláncok terén is megvan az ügyfelek álláspontja, mely a teljes villanyosítással jelenleg nem összeegyeztethető. Persze, ez a hibrid modellek fejlesztését nem zárja ki, de teljesen elektromos autóra mostanság ne számítson senki a márkától: “Túl korai még más irányba elmozdulni és rábízni a márka hitelességét egy olyan termékre, melynek semmi köze sincs a McLaren múltjához”.