A Tesla bejelentette, hogy a Model 3 és a Model Y nem kap többé előre néző radarokat, hanem kamera alapon oldják majd meg a vezetést segítő rendszerek működését. Nem örülnek a fejleményeknek a biztonsági besorolást végző szervezetek.
Elon Musk az utóbbi években érezhetően a kamera alapú vezetést segítő rendszerekben látja a lehetőséget. A Tesla már eddig is komoly mértékben támaszkodott erre a technológiára, a jövőben pedig még inkább így lesz egy előző heti bejelentés után. A Tesla vezér ugyanis elárulta, hogy a Model 3 és Model Y nem kap már előre figyelő radarokat, az automata funkciókat kamera alapon ultrahangos szenzorokkal kiegészítve látják el majd az elektromos járgányok.
Bár Elon Musk szerint a Tesla Vision névre keresztelt rendszer tökéletesen el tudja látni a radarokkal eddig megoldott feladatokat is, pár amerikai biztonsági besorolást végző szervezet már most aggodalmát fejezte ki a fejleményekkel kapcsolatban.
A Consumer Reports például levette a Top Pick, azaz a legjobb választás listájából a Model 3-at, az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) pedig szintén tervezi, hogy megfosztja a Top Safety Pick+ jelölésétől az autót.
Érdekesség még, hogy Amerika legnagyobb biztonsági ellenőrzéseket végző szervezete, az NHTSA hivatalos közleményben foglalt állást, melyben kijelenti, hogy a Tesla Model 3 és a Model Y az ő értelmezésükben mostantól nem sorolható azon járgányok közé, melyek rendelkeznek frontális ütközésre figyelmeztető és ráfutást megelőző vészfék rendszerekkel. Érdekesség lehet még majd az Euro NCAP válasza is a fejleményekre, ám az európai szervezet egyelőre nem foglalt állást a dolgokban.