hirdetés

Tanulmány szinten mutatkozott be a BMW első kimondottan M-es modellnek készülő SUV-ja

Bár a BMW X-es modelljei eddig is jelen voltak a gyártó sportrészlegének a kínálatában, de olyan eddig nem volt, hogy csak oda készült volna egy SUV modell. Ezen változtat majd az XM, mely most tanulmányként mutatta meg magát.

A BMW M-es kínálata jelenleg a gyári paletta teljesítményre kihegyezett változataiból épül fel. A bajorok azonban a későbbiekben szeretnék valamelyest elkülöníteni az M-es részleget, azaz érkeznek majd olyan modellek, melyek csak ott lesznek megtalálhatók. Az első ilyen fecske egy SUV modell lesz, mely a Citroen-el kötött megegyezésnek köszönhetően az XM elnevezést viselheti magán.

Az újdonság most be is mutatkozott, egyelőre csak tanulmány szinten. A megjelenése legalább annyira megosztó, mint ahogyan azt az utóbbi időben megszokhattuk a „propelleresektől”, azaz van méretes hűtőrács, vékonyra húzott fényszóró, és brutális kocka felépítés. Fontos azonban, hogy a tanulmány orra nem exkluzív, azaz ha ez nem tetszik, akkor nem fogod szeretni a jövőre érkező új 7-es generációt sem.

Jó jel azonban, hogy az XM tanulmány ugyan villanyosított, de nem teljesen elektromos. A meghajtásáról egy konnektoros hibrid rendszer gondoskodik, melynek alapja egy V8-as benzines egység, az összteljesítmény pedig 750 lóerőre tehető. Ezzel nemes egyszerűséggel az eddigi legerősebb M-es modellről beszélhetünk.

A belső tér már kevésbé futurisztikus, mint a külső, de itt is szokni kell az egybeépített digitális műszerfalat, melyet szőtt műanyag hatású környezettel különítettek el a tisztán bőr elemektől.

A végleges változat a tervek szerint jövő év végén mutatkozik be, az értékesítés pedig 2023-ban kezdődik el. Bár nem gyári adat, de az elemzők nagyjából 150 ezer eurós induló árcédulára készülnek, azaz érthető módon az XM erősen az 50 millió forint feletti árkategóriában képviselteti majd magát.