A Chevrolet az utóbbi években sok bírálatot kapott a Corvette C7 Z06 tulajoktól, miszerint az amerikai sportkocsi hajlamos túlmelegedni versenypályás körülmények között. Mit lépett erre a gyártó? Garanciális problémaként kezeli mostantól az ügyet!
A mai világban általában az a megszokott, hogy egy autó könnyen a teljeskörű garanciáját is elveszítheti, ha a tulajdonosa versenypályára merészkedik vele. Pedig vannak olyan típusok, melyek igazából pályanapokon érzik jól magukat, a tudásukat és a teljesítményüket nemes egyszerűséggel ugyanis nem lehet kihasználni közúti körülmények között.
A Chevrolet Corvette hetedik generációjának egyik csúcsmodellje, a C7 Z06 is pontosan ilyen kocsi, mellyel nem is voltak restek pályára merészkedni a tulajdonosok az elmúlt évekbe. Igen ám, csak közben kiderült, hogy ilyen körülmények között, azaz folyamatosan nagy terhelésnek kitéve a sportkocsi motorja hajlamos nemes egyszerűséggel túlmelegedni, ami a teljesítmény elvesztésével illetve az erőforrás károsodásával járhat.
A tulajdonosok elkezdték jelezni a hibát a gyártónak, tavaly még bírósági ügy is lett a dologból. Igazság szerint védekezhetnének azzal, hogy ez nem „üzemszerű” felhasználásnak minősül, de ezzel alaposan veszítene a típus a presztízséből. Mit lehet tenni? Mostantól a General Motors saját költségén kezeli a problémát, azaz kiterjesztette a garanciális feltételeket versenypálya körülményekre is!
A 2015 és 2018 között gyártott összes példányt érinti a dolog, de csak 7 éves koráig vagy pedig 113 ezer kilométeres futásteljesítményig. Ha ezen feltételeknek megfelelve valaki melegedést tapasztal, akkor elég begurulnia a kocsival a legközelebbi márkaszervizbe, ahol teljesen ingyenesen komolyabb hűtőt szerelnek be, illetve az automata váltót is frissítik a szakik szoftveresen.