A Bentley tavaly búcsúzott az ikonikus W12-es motorjától, a helyét pedig egy konnektoros hibrid hajtáslánc vette át. Most a Bentley vezetősége árulta el, hogy a közeljövőben ezt a technológiát viszik tovább, míg elérnek a teljes villanyosításig.
2024 a változás éve volt a Bentley számára, hiszen a luxusautó-gyártó elköszönt ikonikus W12-es motorjától, amely először az első generációs Continental GT-ben debütált. Ez a modell segített újraindítani a márkát, és tavaly megérkezett a negyedik generációja is.
A frissített Continental GT már nem W12-es erőforrással mutatkozott be, helyette egy plug-in hibrid hajtásláncot kapott. Az új rendszer egy 4,0 literes ikerturbós V8-as benzinmotorból, egy elektromos motorból és egy 25,9 kWh-s akkumulátorból áll. Az összteljesítmény lenyűgöző: a Speed és Mulliner változatok 782 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot kínálnak.
Bár a teljesítmény figyelemre méltó, az ár sem szerény: a Speed alapára 266 ezer euró, míg a Mulliner verzióért legalább 288 500 eurót kell fizetni. A Bentley azonban jelezte, hogy 2025-ben kedvezőbb árú változatokat is piacra dobnak. A részleteket egyelőre titok övezi, de valószínű, hogy a Flying Spur és a Continental GT egy visszafogottabb teljesítményű plug-in hibrid hajtásláncot kap.
A márka eközben már készül az elektromos korszakra: a Pyms Lane-i gyár egyik legrégebbi épületét egy jövőbeni elektromos járművek összeszerelésére szolgáló gyártósorrá alakítják át. Az első Bentley EV várhatóan 2027-ben érkezik, és a cég korábban úgy jellemezte, mint „a világ első valódi luxus városi SUV-ja.”
Ez az elektromos crossover a Beyond100+ stratégia része, amely szerint a Bentley 2035-től kizárólag elektromos modelleket kínál majd. Az eredeti határidőt már egyszer elhalasztották, de a következő évtizedben minden évben egy új hibrid vagy elektromos modell bemutatását tervezik.
Bár a Bentley a jövőbe tekint, a 2024-es év pénzügyileg nem alakult fényesen. A vállalat bevételei 10%-kal, 2,6 milliárd euróra csökkentek, míg az üzemi nyereség 37%-kal, 373 millió euróra esett vissza.
Ennek ellenére a vásárlók 70%-a a Mulliner testreszabási lehetőségeit választja, így az egy autóra jutó átlagos bevétel rekordmagasságot ért el. Ez azonban nem tudta ellensúlyozni az eladások 21,5%-os visszaesését, ami 2024-ben mindössze 10 600 eladott autót jelentett.
A Bentley vezérigazgatója, Dr. Frank-Steffen Walliser így nyilatkozott: „A tavalyi év mérföldkő volt átalakulásunkban, ahogy az elektromos jövőre készülünk. Soha nem látott mértékben fektetünk be, hogy ne csak forradalmasítsuk modellkínálatunkat, hanem átalakítsuk egy 85 éves gyártási helyszínt is az elektromobilitás korára. Ezek a kritikus alapok biztosítják hosszú távú fenntarthatóságunkat és sikerünket.”
Hozzátette, hogy 2025 is kihívásokkal teli év lesz a „globális piaci nehézségek és a folyamatosan ingadozó politikai és gazdasági környezet” miatt.