hirdetés

Új irányt keres a Cadillac

Nem sokkal több, mint egy évtized után úgy tűnik, a Cadillac szakít végre az eddig erőltetett szögletes dizájnvilággal, és új utakat kezd keresni a márka. Ezt bizonyítja a Pebble Beach-en bemutatott Escala tanulmányautó.

Akkora, mint a Mercedes S-osztály, és olyan, mintha a Jaguar legújabb, az Infiniti 5 évvel ezelőtti és a Lancia 12 évvel ezelőtti dizájnvilágát egyesítették volna benne – röviden így jellemezhető a Cadillac útkereső tanulmányautója, a Pebble Beach-ben bemutatott Escala tanulmányautója. Az új formanyelv kétség kívül sokkal kevésbé szögletes, mint ami a General Motors luxusmárkájának modelljeit jellemezte az elmúlt bő tíz évben, és mintegy folytatása a CT6-tal elkezdett iránynak. A Cadillac alighanem az újabb mérsékelten sikeres időszak után próbál olyan új formákat találni, amelyek első ránézésre európai jellegűnek tűnnek. A belső tér igazán pazar, de erre eddig is büszke lehetett a márka. A kiváló minőségű anyagok mellett nagy feltűnést kelt a nagyméretű, OLED-kijelzős műszerfal, amely a cég szerint a jövő technikáját jeleníti meg. Hasonlóan érdekes az autó motorja is, hiszen a 4,2 literes V8-as erőforrás takarékos üzemben csupán négy hengerrel dolgozik.