hirdetés

Visszafogott teljesítménnyel jön az új Ford Ranger Raptor Európába

Hivatalosan is befutott a Ford Ranger Raptor legújabb generációja, mely az európai piacon visszafogott teljesítménnyel, de hangolható kipufogóval lesz kapható.

A Ford globálisan leleplezte a Ranger Raptor legújabb generációját, azaz az európai piacon is elérhetővé vált a teljesítményre kihegyezett pickup következő felvonása. A teljesítményre kihegyezett nálunk is megállja a helyét, ám némi keserű szájízre adhat okot, hogy nálunk valamivel gyengébb lesz az autó, mint a világ más tájain.

A 3 literes duplaturbós V6-os ugyanis alapvetően 400 lóerőnyi teljesítményt is képes kipréselni magából, Európában viszont ezt egészen 290 lóerőig visszafojtják a gyáriak. Miért? Természetesen az emissziós szabályozások miatt. Nincs mit tenni, ennyi fér bele a flottaátlagba.

Más tekintetben azonban nincs butítva a nálunk is kapható változat, azaz a hazai vásárlók is megkapják például a hangolható kipufogót, mely a csendes, szomszédokat kímélőtől kezdve egészen az ércesen ordító Baja üzemmódig kedvünkre állítható.

Az alap Rangerhez képest természetesen komolyabb futóművet is kapnak a vásárlók, illetve az üzemmódok számában is fellelhető a bőség zavara. Van normál, sport, csúszós, sziklamászó, homok, murva és Baja program is teljesen eltérő hajtási és felfüggesztési karakterisztikákkal.

Felszereltség tekintetében is a „csúcson” helyezkedik el a Raptor, azaz alapáron megkapjuk hozzá a mátrix LED-es fényszórókat, a terepgumikat és a 17-es könnyűfém felni szettet is. Na de mennyi is az alapár? Egyelőre még nem árulták el a gyáriak, de ha abból indulunk ki, hogy a 2 literes erőforrással szerelt Wildtrack 15 millió forintnál indul, a Raptornál már bőven belekóstolhatunk majd a 20 millió forint feletti árkategóriába is.