A Nürburgringen a leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó címét mostantól a Golf GTI legújabb változata, a Clubsport S viseli, amely 310 lóerős és a hátsó üléseket is kihagyták belőle.
Újabb izgalmas típusváltozattal gazdagodik a Golf GTI immár negyvenéves története, a Volkswagen ugyanis bemutatta a sportkompakt modell legújabb változatát Clubsport S néven. A karosszériáját még látványosabbá tették, az igazi érdekességek azonban a lemezek alatt találhatók. A kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotor ugyanis a motorvezérlés, az üzemanyag-ellátás és a kipufogórendszer módosításával már 310 lóerős teljesítményre és 380 Nm nyomaték leadására képes, és hatfokozatú kézi sebességváltón át hajtja az első kerekeket.
Azért nem a DSG váltót választották, mert így tömeget takarítottak meg, a Clubsport S kivitel ugyanis a teljesítmény növelése mellett a súlycsökkentésről is szól. A megtakarítás érdekében elhagyták a hátsó üléseket, az első könyöklőt és a zajszigetelés egy részét, továbbá kisebb akkumulátort szereltek be, így 1280 kilogrammra mérsékelték a tömeget. Ez a kivitel csak háromajtósként rendelhető, hiszen hátsó ülések nélkül mi értelme lenne az ötajtósnak?
19 colos kerekeire Michelin Pilot Sport 2 abroncsok kerültek, és az adaptív lengéscsillapítás-szabályzást is áthangolták, a Golf GTI Clubsport S ezzel a leggyorsabb fronthajtású autó címét érdemelte ki a Nürburgring Nordschleifén, a 7 perc 29,21 másodperces körideje egy másodperccel jobb az eddigi rekorder Honda Civic Type R-énél. A fekete, fehér vagy vörös színben rendelhető Clubsport S limitált széria, csak 400 példányban készül, amiből száz kerül a német, százötven pedig a brit piacra.