hirdetés

Tovább durvult a Toyota GR Yaris. Itt az új GRMN változat.

Lóerők tekintetében nem ad többet, mégis kihegyezettebb fegyver lett a Toyota Yaris új csúcsváltozata, a 2022-es GRMN kivitel. Csupán 500 példányt hoznak össze belőle a japánok.

A Toyota gyári tuningos és versenyzős részlege, a Gazoo Racing már évek óta megörvendeztet minket az éppen aktuális Yaris megbolondított változatával. Ezek általában élményre és teljesítményre egyaránt erősen ki vannak hegyezve. Most sincs ez másként, azaz az új GR után itt van az aktuális GRMN, azaz a pályázásra kihegyezettebb átalakítás.

A motor maradt a már ismert 265 lovas 1,6 literes turbós, viszont a váltó rövidebb áttételezést kapott, hogy pályán precízebben lehessen kikotorni az éppen ideális fokozatokat. Ez persze nem lenne még elég ahhoz, hogy GR-ből GRMN legyen, így van természetesen más is a módosítások listáján.

Ilyen például, hogy a tetőlemez, a motorháztető és a hátsó szárny is karbon kompozit anyagból készült el, illetve a még komolyabb súlycsökkentés érdekében kiszerelték a hátsó üléssort a gyáriak. A karosszéria merevségén is javítottak több hegesztéssel és 12 méterrel több ragasztóval, illetve a látványos szélesítésnek köszönhetően 1 centivel nagyobbat is „terpeszt” az autó.

Nem elhanyagolható tény, hogy az autókhoz a GR két külön csomagot is kínál. A Circuit Pack inkább a pályaversenyzés híveinek kedvez a 18 colos BBS felnikkel, az állítható Bilstein lengéscsillapítókkal és a megnövelt méretű fékekkel. A Rally Pack értelemszerűen a ralizásra helyezi a hangsúlyt, azaz komplett csövezést, megerősített futóművet és fenékvédő lemezeket kapnak a vásárlók.

Az új GRMN Yaris összesen 500 példány erejéig készül el, a rendeléseket már most elkezdték felvenni rá a japánok. Egyelőre még csak regisztráció szinten, ugyanis ha sokkal több a jelentkező, mint ahány autó készül (márpedig ez lesz), akkor március elején sorsolással döntik el, hogy kik lesznek azon szerencsések, akik megvásárolhatják az utcán is használható versenygépeket.