Tovább bővítette az elektromos palettáját a Ford. Most a Puma mutatkozott be villanyos formában GEN-E megjelöléssel és Mustang Mach-E stílusú orrkialakítással.
Egy újabb modellt emelt be a tisztán elektromos kínálatába a Ford. Ez pedig nem más, mint az eddig mild hibrid formában létező kis SUV, a Puma. A Gen-E típusmegjelöléssel ellátott modell dizájn szempontjából is azonnal elkülöníthető a belsőégésű motorral szerelt társaitól.
Ezt úgy érték el a gyáriak, hogy a modell megkapta a Mustang Mach-E jellegzetes orrkialakítását azaz a hűtőmaszk helyét már csak műanyag fekete betétek jelzik, egyébként teljesen le van falazva a teljes front. A fényszóró LED-es rajzolatában is láthatunk egy kis átalakítást, egészen pontosan az alsó részre bekerült három függőleges csík, megszakítva az eddigi teljesen körbefutó dizájnt.
A belső tér tekintetében az egyetlen igazi eltérés a megemelt középkonzolon elhelyezett új tárolórekesz, aminek kialakítását a váltó hiánya tette lehetővé. Természetesen az elektromos Puma is már a modellfrissítés utáni műszerfalat kapta meg a méretes, 12,8 colos digitális műszeregységgel és a 12 colos infotainment kijelzővel.
A hajtásért egy első tengelyre szerelt 168 lóerős elektromos motor felel, amit a 42 kWh teljesítményű akkumulátor lát el energiával. Ezzel maximum 376 kilométeres hatótávot ígérnek a gyáriak, a végsebesség pedig 160 kilométeres óránkénti tempónál van leszabályozva.
A Puma Gen-E gyártását Romániában bonyolítja le Ford, de az elektromos hajtás Angliából érkezik hozzá. A rendeléseket már elkezdte felvenni a gyártó 37 ezer eurós induló áron, az első példányok megérkezésére pedig 2025 tavaszán számíthatnak majd a vásárlók.