A Mercedes-AMG bemutatta legújabb elektromos tanulmányautóját, a GT XX Concept névre keresztelt négyajtós kupét, amely nem csupán a jövő évi sorozatgyártású AMG GT 4-Door előfutára, hanem a márka villanyosításának új korszakát is jelzi. A szuper-szedán egy új platformra, három elektromotoros motorra és futurisztikus formatervre épül, a teljesítménye pedig több mint 1300 lóerő!
A GT XX koncepcióautó az új AMG.EA platformra épül, amely alumínium, acél és kompozit anyagok kombinációjából készült a merevség és a könnyűség érdekében. A padlólemezre három axiális fluxusú villanymotor került – egy elöl, kettő hátul –, amelyek összesen több mint 1360 lóerőt és variálható összkerékhajtást biztosítanak. A végsebesség meghaladja a 359 km/h-t. A motorokat a brit Yasa szállítja, kompakt méretük és nagy teljesítményük kulcsfontosságú az új generációs AMG modellekben, köztük a soron következő GT 4-Door és SUV kivitelekben.
A koncepció egy nagy teljesítményű NCMA akkumulátorcsomagot kapott, melynek anódja szilíciumot is tartalmaz, így kimondottan nagy energiasűrűséggel bír. Az hengeres cellák lézerhegesztett alumíniumházban kaptak helyet, különleges hűtőrendszerrel: minden egyes cella körül külön áramlik a hűtőközeg, biztosítva az optimális üzemi hőmérsékletet.
És ha már a gyorsaságról van szó: az AMG szerint az akkumulátor akár 400 kilométernyi hatótávot képes visszanyerni mindössze öt perc alatt, köszönhetően a több mint 850 kW-os töltési teljesítménynek. Ezt a technológiát az Alpitronic közreműködésével fejlesztett új típusú gyorstöltőkkel kívánják támogatni.
A GT XX merőben új irányt képvisel a dizájn terén is. A „Sunset Beam” narancssárga fényezés alá bújtatott forma különösen futurisztikus, a halra emlékeztető orr-rész széles hűtőrácsa és beépített segédfényei mellett a függőlegesen osztott motorháztető és a rétegesen elhelyezett fényszórók is a motorsport világából merítenek ihletet. Az oldalnézetet 21 colos aero kerekek uralják, amelyek zárható és nyitható elemei a légellenállás és a fékhűtés között egyensúlyoznak. A karosszérián világító festékrétegek is találhatók, melyek váltóáram hatására fényt bocsátanak ki. A tetővonal kupésan lejt hátrafelé, és nincs hátsó szélvédő, akárcsak a Polestar 4 esetében.
A hátsó részen aktív légterelő, szénszálas diffúzor, és hat kör alakú LED-es hátsó lámpa található. A legkülönlegesebb mégis az MBUX Fluid Light Panel, egy 700 RGB LED-ből álló interaktív felület, amely animációkkal vagy szövegekkel képes kommunikálni a külvilággal. Az első fényszórókba épített külső hangszórók „műmotorhangokat” sugároznak, amivel az AMG célja, hogy az élmény ne csak gyors, hanem emocionális is legyen.
A belső tér távol áll a klasszikus Mercedes-luxustól. Bőr és fabetétek helyett az utastér inkább egy versenyszimulátor hangulatát idézi. A karbonszálas kagylóülések, a csupasz szénszálas tetőkárpit, valamint a 100%-ban újrahasznosított anyagból készült padlóburkolat is ezt erősítik. A vezetőt egy 10,25 colos digitális műszeregység, valamint egy 14 colos infotainment kijelző fogadja, az AMG One ihlette kis méretű kormány mögött. A középkonzolon narancssárgán világító csövek futnak végig, az elektromos kábelek látványvilágát imitálva.
A Mercedes-AMG GT XX Concept nem csupán egy extravagáns tanulmányautó, hanem valósággá váló technológiai előfutár. A formaterv ugyan megosztó lehet, de a műszaki tartalom és a teljesítmény kétségtelenül lenyűgöző. A Mercedes célja világos: nemcsak hogy nem akar lemaradni az elektromos jövőről, hanem az AMG márkával továbbra is az élmezőnyben kíván maradni, csak immár villanyosított formában.
A sorozatgyártású változat várhatóan 2026-ban érkezik, és az ígéretek szerint sok mindent átment majd ebből a tanulmányból.