Közel egy éves a Mercedes CLA várólistája

Hiába a harmadik műszak és a megerősített gyártósorok, a Mercedes egyszerűen képtelen lépést tartani az új CLA iránti kereslettel. Az áprilisban megnyitott megrendelési lehetőség ellenére sok vásárló valószínűleg csak 2026-ban veheti át autóját, vagyis több mint féléves, akár közel egyéves várakozási idővel is számolni kell. Ez a helyzet jól mutatja, mennyire gyorsan nőtt meg az érdeklődés a márka új generációs kompakt szedánja iránt.

A Mercedes márciusban mutatta be hivatalosan a harmadik generációs CLA-t, és már most harmadik műszakban gyártják a típust a stuttgarti Untertürkheim üzemben. Naponta mintegy 200 példány készül el, ami éves szinten 50 ezer darabos termelést jelentene, ám ez messze nem elég a jelenlegi kereslet kielégítéséhez. A Mercedes ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a gyár kapacitása akár „százezres nagyságrendű” is lehet, tehát van lehetőség a további bővítésre.

A hosszú szállítási határidők miatt a gyártó kénytelen lehet bizonyos megrendeléseket későbbre halasztani, például a saját dolgozóinak megrendeléseit is. Az Automobilwoche szerint a Mercedes azt fontolgatja, hogy ideiglenesen befagyasztja a dolgozói vásárlásokat, hogy a „valódi” ügyfelek előbb juthassanak hozzá az autóhoz. Ez meglehetősen ritka lépés az autóiparban, és jól jelzi, mennyire komoly az ellátási nyomás.

A most futószalagon készülő modellek az új, teljesen elektromos CLA-változatok: a CLA 250+ és a CLA 350 4Matic. Mindkettő 85 kWh kapacitású akkumulátort kap, 800 voltos rendszerrel. A hátsókerekes CLA 250+ 268 lóerőt és 335 Nm-t tud, míg a kétmotoros, összkerékhajtású CLA 350 már 349 lóerős és 515 Nm nyomatékú.

Bár az elektromos Mercedes CLA-hoz szükséges ritkaföldfémek globálisan nehezen beszerezhetők, a Mercedes szerint nekik sikerült biztosítani a gyártáshoz szükséges mennyiséget, vagyis nem az alkatrészhiány, sokkal inkább a túlzott kereslet okozza a szállítási csúszást.

A benzines változatok (köztük az 1,5 literes, négyhengeres, mild-hibrid kivitelek) gyártása csak később indul. Emellett a kombi karosszériaváltozat, a Shooting Brake is legkorábban év végén kerülhet a szalonokba. Mivel ezek a típusok még nem készülnek, az elektromos változat viszi jelenleg a gyártás oroszlánrészét, és egyben a vásárlói érdeklődést is.