A Rolls-Royce ismét bebizonyította, hogy a figyelemfelkeltéshez nem kell digitális trükk: a brit luxusautó-gyártó ezúttal egy valódi Phantom prototípust eresztett egy úszómedencébe, ezzel ünnepelve a modell ikonikus zenei örökségét.
A mai világban egy hasonló látványt pillanatok alatt létre lehetne hozni mesterséges intelligencia vagy számítógépes effektek segítségével, a Rolls-Royce azonban a kézzel fogható megoldás mellett döntött. Egy kulisszák mögötti videón is látható, ahogy a közel hatméteres (5 982 mm-es) hosszított tengelytávú Phantomot daruval emelik a plymouth-i Tinside Lido medencéjébe, majd egy speciális süllyesztett platformra helyezik. A víz csak a kerekek közepéig ért, így elméletileg akár egy sorozatgyártású példány is túlélhette volna ezt a „fürdőzést” – de a gyár inkább egy kiszolgált tesztautót áldozott fel, amelyet amúgy is selejtezésre szántak.
A meghökkentő akció hátterében egy legendás történet áll: a hetvenes években Keith Moon, a The Who dobosa állítólag egy Rolls-Royce Phantommal hajtott bele egy medencébe 21. születésnapján. Bár később maga Moon is azt mondta, hogy talán egy Lincoln Continental volt az ominózus autó, a történet beépült a rock and roll mítoszaiba. Most, a Phantom századik évfordulóján a Rolls-Royce ezzel a gesztussal idézte fel a sztorit – nem véletlenül éppen ott, ahol 1967-ben a Beatles is megfordult egy fotózás erejéig, és abban az évben John Lennon híresen átfestette saját Phantomját élénk sárga, pszichedelikus mintás kivitelre.
A Phantom évtizedek óta a zenészek egyik kedvence: Duke Ellington, Edith Piaf, Elvis Presley és Sir Elton John egyaránt utazott benne, az újabb generációk közül pedig Pharrell Williams, Snoop Dogg, 50 Cent vagy Lil Wayne tette státuszszimbólummá a modell nevét a hiphop és R&B világában. Nem ez volt az első alkalom, hogy a Keith Moon-legendát megidézték: az Oasis 1997-es Be Here Now albumának borítóján szintén egy medencébe süllyesztett Phantom szerepelt, a fotózás akkoriban 100 ezer fontba került – mai értéken ez körülbelül 200 ezer fontot, vagyis 270 ezer dollárt jelentene.
A Rolls-Royce mostani akciója tehát egyszerre volt látványos marketingfogás, tisztelgés a zenetörténet előtt és kreatív emlékeztető arra, hogy a Phantom mindig is több volt egy luxusautónál: egy ikon, amely összekötötte a fényűzést a popkultúrával.