Rally – külön bajnokság az Alpine A290 számára

Elsőkerék-hajtású elektromos autó ralipályán? A hagyományőrzők borzonganak, de a vezetés szerelmesei imádni fogják. 2025. október 21-én, a Montlhéry pályán, esőben tesztelték az Alpine A290 Rallye-t, amely agilitásával, fékrendszerével és karakteres hangzásával mindenkit meglepett.

Meglepő hang és karakter

Az A290 Rallye indításkor úgy „ugat”, mint egy klasszikus WRC – pedig nincs benne turbós motor, csak egy turbina, ami hangszórók nélkül idézi a benzines versenygépek hangját. A 220 lóerős, 300 Nm nyomatékú elektromotor így kap saját személyiséget, még ha a hang inkább kívülről hallható is.

A gép igazi versenyautó: hegesztett bukókeret, ALP Racing állítható rugózás, megerősített futómű, ZF önzáró diffi, 350 mm-es első féktárcsák és hidraulikus kézifék. Az 1530 kilós tömeg ellenére kiváló az egyensúly, a fékek harapósak, az ABS észrevétlenül segít. A futómű stabil marad a gyors kanyarokban, a nedves pályán pedig finom gázkezeléssel könnyen kontrollálható. Egyedül a 220 lóerő tűnik kevésnek – a gyorsulás 170 km/h-nál tetőzik.

A hűtés új víz/olaj hőcserélővel 50%-kal hatékonyabb, az akkumulátor pedig klímával temperált, így „chrono” módban is stabil teljesítményt ad – igaz, mindössze 50 km-es hatótávval.

Saját bajnokság és infrastruktúra

A Trophée Alpine sorozatban az A290 Rallye külön kategóriát kap. A távokat harmadával csökkentik, hogy az autók elérjék a szervizpontokat, ahol 450 kWh-s mobil akkumulátorokról 28 perc alatt 20-ról 80%-ra tölthetők. Egy versenyen legfeljebb 16 autó indulhat, hogy elkerüljék a torlódást a töltőknél.

Díjak és költségek

A hatfutamos bajnokság 236 000 eurós összdíjazású, a győztes egy Alpine A110 R-GT-t is kipróbálhat. Regionális futamokon 46 000 eurós bónusz vár a legjobb összetett teljesítményre. Az A290 Rallye ára 59 900 euró (nettó) – drágább, mint a Clio Rally 5, de az üzemeltetés olcsóbb, még ha a 18 colos kerekek és nagy fékek fenntartása költséges is.