Eddig az FCA bonyolította le a Drive for Design programot, ám most már a Stellantis feladata, hogy Amerikában középiskolás diákokat is bevonjon a márkák dizájnját érintő ötletelésbe. Most a jövő elektromos Jeep modelljeit kell lerajzolniuk a tanulóknak, természetesen nem tét nélkül.
Az FCA csoportnál az elmúlt években hagyománnyá vált, hogy a dizájnötletelésbe bevonják a tehetséges iskolásokat is Amerikában a Drive for Design programon belül. Most, hogy az FCA a Stellantis részévé vált, az esemény ugyan úgy le lesz bonyolítva, csupán a kiíráson látható cégnév változott.
Az autóipari konszern tehát ismét kíváncsi arra, hogy a középiskolások hogyan képzelik el a jövő járművét, az idei feladat (tavaly RAM pickup-ot kellett rajzolni) pedig értelemszerűen egybe esik a Stellantis legújabb törekvéseivel, névlegesen a Jeep márka villanyosításával, azaz villanyos Jeep koncepciókat vár a gyártó.
Mindezt természetesen nem tét nélkül teszi, hiszen a Drive for Design egyben egy megmérettetés is, ahol zsűri értékeli a beérkező pályaműveket, majd az első három helyezett komoly díjazásban részesül. Egészen konkrétan a legjobb rajz megalkotója egy Wacom MobileStudio Pro 16 tablet boldog tulajdonosa lesz, illetve négy hetes nyári képzésre is belépést nyer a College for Creative Studies főiskolára. Mindezek mellett Ralph Gilles és Mark Trostle, a Stellantis dizájnerei személyesen adnak tanácsokat ahhoz, hogy miként válhat valaki igazi autóipari dizájnerré. A második és a harmadik helyezett sem marad díjazás nélkül, ők egy Apple Ipad Pro-val és a hozzá járó Apple Pencillel gazdagodnak.
A program lényege nem csak az, hogy a gyártó segítsen kiemelni a kreatív tanulókat és segítse a további pályafutásukat, hanem bizony ezzel új ötletekhez juthatnak a dizájnerek. Nem mellesleg egy diáknak sincs annál nagyobb dicsőség, mint amikor nem is az egész műve, de annak legalább valamilyen részlete visszaköszön egy későbbi igazi modellen. Ezért is dicséretes az ilyen kezdeményezés.