A Mercedes az EQ modellcsaláddal erősen ráfeküdt a villanyosításra, ráadásul ezzel párhuzamosan csökkenti is a benzines és dízel lehetőségek számát a palettán, de a teljes elektromos átállást egyelőre még nem látják indokoltnak.
A villanyosítás korát éljük, ezzel nincs is értelme vitatkozni. A gyártók sorra mutatják be az újabbnál újabb elektromos modelleket, ráadásul a legtöbb márka már kitűzte az időpontot a teljes átállásra is. A Mercedes is hasonlóan gondolkodik, de azért nem áll be teljes mértékben a sorba. Az Automobilwoche magazinnak Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója beszélt a villanyosítási tervekről.
Alapvető irány, hogy 2030-ra jelentősen csökkenteni kell a belsőégésű alternatívák számát (közel nullára), míg minden egyes modellt elérhetővé kell tenni teljesen elektromos kivitelben is. Az érdekes fejlemény, hogy a Daimler vezér szerint a konnektoros hibridek kora is leáldozik az évtized végére, amikor is már majdnem teljesen mértékben csak az elektromos hajtásokra fog koncentrálni a gyártó.
Fontos azonban a „majdnem”, a Mercedes ugyanis jelenleg nem tűzött ki időpontot a teljes elektromos átállásra. Miért? Mert szerintük jelenleg nincs értelme ilyenekről beszélni, hiszen jó eséllyel 2030 után is lesznek majd olyan piacok, ahol a töltőhálózat kezdetlegessége miatt nem lesz mindenki számára élhető az elektromos autózás. Ha pedig teljesen kiírtják a palettából a belsőégésű modelleket, akkor ezektől a vásárlóktól elvágják magukat. Logikus az érvelés.