Rendkívül fontos a Seat számára, hogy második SUV-ja, a most leleplezett Arona sikeres legyen az európai autópiacon. Mindent meg is tettek érte.
A legdinamikusabban növekvő, éppen ezért legszorosabb versengés színterének is számító kompakt SUV kategóriába lépett be új modelljével a Seat. A most leleplezett, a nagyközönségnek majd a frankfurti autószalonon bemutatkozó Arona a Nissan Juke babérjaira tör, de olyan vetélytársakkal kell megküzdenie, mint a múlt héten bemutatott Kia Stonic és Hyundai Kona, vagy a szintén nemrég debütált Citroen C3 Aircross. A Volkswagen MQB padlólemezének rövidített változatára épített kis SUV műszakilag az Ibizán alapul, de 99 milliméterrel magasabb, 79 mm-mel hosszabb nála. Az Arona egyszerre hasonlít a nála nagyobb testvérére, az Atecára (amely máris kereskedelmi sikernek számít a Seat számára) és az Ibizára. Nem csak dinamikus vonalakat, hanem hangsúlyos védőlemezeket is kapott, hogy kiemeljék terepjárós jellegét. Üléspozíciója 69 milliméterrel magasabb, mint az Ibizáé, vagyis személyautósnak egyáltalán nem mondható.
Az Arona kereken 400 literes csomagtere a kategória nagyobbjai közé sorolható, 46 literrel nagyobb, int a piacvezető Nissan Juke-é. De nem csak az autó külsejét, hanem belterét is igyekezett a mai igényeknek megfelelően prémium-irányba tolni a Seat. Ez nem csak a felhasznált anyagok minőségén érezhető, hanem az infotainment rendszer 8 hüvelykes érintőképernyős kijelzője is.
A motorpaletta alapja az egyliteres háromhengeres turbó, amely 95 lóerőt ad le, de elérhető 115 lóerős teljesítményszinttel is. Az 1,5 literes négyhengeres turbó 150 lóerős – ez takarékos henger-lekapcsolós üzemmóddal is rendelkezik. A benzines kínálat csúcsa a 200 lóerős kétliteres turbó, amely a Cupra változatba kerül bele. A dízel-választék egyelőre nem választék, hiszen ezen a soron csupán egyetlen erőforrás, az 1,6 literes TDi szerepel.
A Seat Arona várhatóan ősz elején kerül a szalonokba.