Miután megkapták a TÜV engedélyt a HiPhi elektromos modelljei, meg is kezdődhet az árusításuk az európai piacon. Most itt vannak a hivatalos árak is, amikkel egy picit a Tesla alá lőttek a kínaiak.
Jelenleg könnyen észlelhető kínai terjeszkedés zajlik az európai piacon, hiszen sorra jelennek meg az újabbnál újabb gyártók, egyre komolyabb konkurenciát állítva az eddigi nagy márkáknak. A HiPhi például már meg is kapta a TÜV engedélyt mind a két elektromos modelljére, így hivatalosan is megkezdődhet az értékesítés.
Ennek értelmében most meg is érkeztek a német árak az X és a Z modell esetében is, melyek arra mutatnak rá, hogy a gyártó a Tesla árlistáját vette alapul. A HiPhi X ugyanis leginkább a Tesla Model X ellenfelének fogható fel azonos adottságokkal, ám míg az amerikaiak 120 ezer eurót kérnek a hatszemélyes elrendezésért, addig az ázsiai járgány esetében „csak” 109 ezer eurótól kell érzékeny búcsút venni a szalonban. A HiPhi azonban kínál ötszemélyes luxuselrendezést is az autójához, amit igényelve már drágább is lesz az amerikai vetélytársánál 3 ezer euróval az újabb X.
Hasonló a helyzet a brutális kinézetű és legalább ilyen erős (670 elektromos lóerő) HiPhi Z esetében is, ami leginkább a Tesla Model S-el hasonlítható össze, ám annál jóval radikálisabb megjelenéssel és belső elrendezéssel bír, ráadásul forgatható a méretes infotainment kijelző is benne. Az alapára 105 ezer euró, ami 490 euróval van csak a teljesítményben hozzá közel álló Model S ára alatt.
Technikai szempontból összevetve a Tesla picit drágábban kínál valamennyivel nagyobb teljesítményt és hatótávot, de dizájn terén frissebb a kínaiak kínálata, ami segíthet az elektromos autózásra fogékonyabb fiatalabb vásárlói réteg megfogásában. Persze, bátor lenne most még nyilatkozni a HiPhi európai sikeréről, de érdekes lehet figyelemmel követni a kínai gyártó törekvéseit az elkövetkező években.