
A BYD prémium almárkája, a YangWang új mércét állíthat fel az elektromos hiperautók világában: az U9 Track Edition közel 3000 lóerős teljesítménye szinte felfoghatatlan számokat produkál.
A BYD prémium almárkája, a YangWang új mércét állíthat fel az elektromos hiperautók világában: az U9 Track Edition közel 3000 lóerős teljesítménye szinte felfoghatatlan számokat produkál.
Egy Lamborghini Diablo tulajdonlása önmagában is különleges élmény, ám akadnak olyan szenvedélyes gyűjtők, akiknek ez nem elég. Nekik kínál új lehetőséget a San Marinóban működő Eccentrica, amely a legendás típus modernizált változatához egy friss, kifejezetten pályanapokra szabott kiegészítő csomagot mutatott be.
A Porsche bemutatta legújabb egy márkás versenysorozatra szánt modelljét, amely ezentúl egyszerűen 911 Cup néven szerepel. A korábban használt „GT” megjelölést a gyártó a jövőben kizárólag a többmárkás bajnokságok autóinál alkalmazza.
Az ausztrál Ford mérnökei nem ijednek meg a szélsőséges próbáktól, ha egy új modell képességeit kell bizonyítani. A Viktória államban található You Yangs Proving Ground tesztpályán egy előszériás Ford Ranger Super Duty prototípust vittek terepre, és szó szerint nyakig ültették sárba, hogy kiderüljön, hogyan bírja a jármű a komoly többletterhelést.
Ha egy Bugatti kerül szóba, szinte magától értetődő, hogy ritka és különleges járműről beszélünk. A gyártó azonban új szintre emelte az exkluzivitást a Solitaire program bevezetésével, amely a márka legbefolyásosabb és leggazdagabb ügyfelei számára kínál teljesen egyedi kivitelű modelleket. Ennek keretében készült el az első ilyen megrendelésre gyártott autó, a Brouillard, amely nevét Ettore Bugatti kedvenc versenylováról kapta.
A Jaguar jelenleg történetének egyik legnagyobb fordulópontján halad keresztül: a márka célja, hogy néhány éven belül kizárólag elektromos modelleket kínáljon a prémium szegmens legfelső rétegének. Ezért is különösen meglepő, hogy a brit gyártó most mégis egy új, benzines modellel jelentkezett. Ráadásul nemcsak a belső égésű motor tűnik ellentmondásosnak az új iránnyal szemben, hanem az is, hogy az autó ára – Jaguar-mércével mérve – kifejezetten visszafogott. A válasz: ez a modell kizárólag Kínának készült.
Bár Európában a Daihatsu neve ma már leginkább a használtautó-hirdetésekben bukkan fel, Ázsiában továbbra is aktívan formálja az autóipart a japán márka. Miközben a kontinensünkön legfeljebb néhány elkötelezett rajongó szeme csillan fel a márkanév hallatán, Indonéziában a Daihatsu még mindig jelentős szereplő, különösen a fiatal vásárlók körében, akiket a gyártó igyekszik friss, látványos modellekkel megszólítani. Ennek egyik ékes példája az idei Gaikindo Auto Show, ahol a gyártó három rendkívül látványos koncepciómodellel rukkolt elő – a játékosság, a retró stílus és a futurisztikus elemek jól megférnek egymás mellett ezekben az építésekben.
Egykor az elektromos mobilitás élharcosaként ünnepelték, mára azonban a Tesla egyre nehezebb helyzetbe kerül az európai piacon. A legújabb értékesítési adatok alapján több országban is markáns visszaesés látható, miközben a versenytársak – különösen a kínai márkák – lendületesen növelik jelenlétüket. A kontinensen szinte mindenhol csökkenő érdeklődés tapasztalható a Tesla modelljei iránt, de különösen éles a visszaesés olyan kulcspiacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország, amelyek hosszú távon is meghatározó szerepet játszanak a márka regionális stratégiájában.
A Genesis tovább növeli európai jelenlétét, és minden eddiginél elszántabban törekszik arra, hogy kihívóként lépjen fel a kontinens prémiumautó-gyártói, különösen a német márkák ellen. A dél-koreai vállalat most stratégiai váltással erősít: az európai operáció élére egy ismert iparági szakembert, Peter Kronschnablt nevezte ki, aki évtizedes tapasztalatot hoz magával a BMW kötelékéből. Kronschnabl legutóbb a BMW globális piacfejlesztési és speciális értékesítési alelnöke volt, elsősorban a feltörekvő régiókért felelt. A Genesis-nél Xavier Martinet helyét veszi át, aki eddig ideiglenesen látta el az európai ügyvezetői feladatokat, párhuzamosan a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatói munkájával.
A Mercedes-Benz megosztotta első hivatalos előzetesét új generációs elektromos SUV-járól, amely a jelenlegi EQC helyére érkezik, de már az új formanyelv jegyében. A premier a szeptemberi Müncheni Autószalonon esedékes, de a márka már most megvillantotta, milyen irányt vesznek jövőbeni villanyautóik – a legfeltűnőbb elem pedig kétségkívül a látványosan megvilágított hűtőmaszk.