Autóshír

A japán Mitsuoka már számtalan négykerekű furcsasággal lepte meg a vásárlóit, ám most újra megmutatta, hogyan lehet teljesen más szemszögből közelíteni az autógyártáshoz. Nem egy luxusjárgány, hanem egy városi különlegesség kapott limitált szériát. Bemutatkozott a Viewt Royal Edition, amely a 2023 óta Toyota Yaris alapokra épülő retro kisautójuk első különkiadása. A Royal Edition dizájnja továbbra […]

Tovább

A Kia új elektromos SUV-ja, az EV5 az európai vásárlók igényeire szabott technológiát, dizájnt és praktikumot kínál. A merész formatervű és technológiailag fejlett modell célja, hogy erősítse a márka jelenlétét az elektromos járművek legnagyobb hazai piacán, a kompakt SUV-k szegmensében.

Tovább

A BMW M hivatalosan is megerősítette, hogy dolgozik egy új csúcsmodell fejlesztésén, amely akár az 1970-es évek végének legendás M1-esét is újraértelmezheti. A hivatalos részletek egyelőre még nem ismertek, de ez már önmagában is elég volt ahhoz, hogy elindítsa a kreatív fantáziákat a dizájnerek körében.

Tovább

A Hyundai bemutatta az első Kínában készülő, kimondottan  a helyi piacra szánt elektromos modelljét. Az Elexio érdekessége, hogy míg a legtöbb gyártó gőzerővel igyekszik visszahozni a fizikai gombokat, ebben a kocsiban egyetlen gigantikus képernyőbe integráltak minden elképzelhető funkciót.

Tovább

A Mercedes kecskeméti üzemében megkezdődik az új CLA generáció gyártása. Csak ebben az üzemben gyártják a modellt. A Las Vegasban tartott bemutató után a Mercedes megkezdi az új CLA gyártását a kecskeméti üzemben. Az A-osztállyal ellentétben ez a modell csak és kizárólag itt készül majd, azaz az egész világ a magyar üzemben gyártott példányokat kapja meg. […]

Tovább

Hiába a harmadik műszak és a megerősített gyártósorok, a Mercedes egyszerűen képtelen lépést tartani az új CLA iránti kereslettel. Az áprilisban megnyitott megrendelési lehetőség ellenére sok vásárló valószínűleg csak 2026-ban veheti át autóját, vagyis több mint féléves, akár közel egyéves várakozási idővel is számolni kell. Ez a helyzet jól mutatja, mennyire gyorsan nőtt meg az érdeklődés a márka új generációs kompakt szedánja iránt.

Tovább

Majdnem tíz évnyi jogi huzavona után végleg visszakerült Maranellóba a Testarossa név joga. A Ferrari számára ez nemcsak egy máig jól csengő márkanév megvédését jelenti, hanem egy jelentős precedensértékű győzelmet is, amely nagy múltú márkák tucatjainak nyithat új utat az európai jogban. A döntést az Európai Unió Törvényszéke (EUGC) hozta meg, miután felülvizsgálta a korábbi határozatokat.

Tovább