hirdetés

Kínai gyártóval bútorozott össze a Volkswagen

A Volkswagen és az Xpeng együttműködésének a célja, hogy a német gyártó olcsóbb modellekkel tudja valamelyest visszanyerni a pozícióját Ázsiában. Már 2026-ban megjelenhet az első CEA platformra felépített autó.

A kínai gyártók nem csak az európai piacon produkálnak egyre nagyobb sikereket, hanem bizony a saját hazájukban is egyre többen választják a jóval olcsóbb hazai termékeket. A Volkswagen például lényegében el is vesztette elektromos fronton ezt a piacot, de azért nem adják még fel. Egy kínai gyártóval bútoroznak össze, hogy továbbra is labdába tudjanak rúgni a térségben.

A Volkswagen és az Xpeng együttműködésének a célja egy új elektromos platform előállítása, mellyel 40 százalékkal lehetnek olcsóbbak az autók, mint ha a cégcsoport saját MEB alapját használnák.  Ezt úgy érnék el, hogy például a CEA (China Electrical Architecture) 30 százalékkal kevesebb elektromos vezérlőegységet tartalmazna, helyette pedig egy központi rendszerből és néhány zónákra osztott alrendszerből állna.

A tervek szerint az első CEA platformos Volkswagen már 2026-ban bemutatkozna Kínában egy új SUV modell formájában. Ezt követi majd négy másik, kimondottan kisméretű városi modell.

Miért pont az Xpeng? A Volkswagen már tavaly elkezdett megágyazni ennek a tervnek, amikor is 4,9 százalékos részesedést szereztek a kínai márkában.