
A tavalyi év egyik legmegdöbbentőbb koncepció modellje egyértelműen az elektromos, kétezer lóerős Ford Transit SuperVan 4 volt. Most hétvégén némi átalakítás és teljesítménycsökkentés után, ezt a járgányt küldik fel a gyáriak a Pikes Peak-re.
A tavalyi év egyik legmegdöbbentőbb koncepció modellje egyértelműen az elektromos, kétezer lóerős Ford Transit SuperVan 4 volt. Most hétvégén némi átalakítás és teljesítménycsökkentés után, ezt a járgányt küldik fel a gyáriak a Pikes Peak-re.
Miután a gyáriak számtalan verziót és limitált szériát bemutattak már belőle, a VW ID.Buzz szépen lassan beszivárog a tuningos körökbe is. Most például az Irmscher mutatta be a saját elképzelését.
Nem az első, és valószínűleg nem is az utolsó eset, hogy keresztezik egymást a Volkswagen és a Star Wars univerzum útjai. Az ID.Buzz ráadásul pontosan a retro-futurisztikus megjelenésével kiváló alapot ad a különböző Csillagok Háborúja átiratokhoz, amikből már akad egy pár.
A Lexus eddig csak Ázsiában volt jelen az LM modellel, ám a kisbusz egy generációváltás után már Európában is kapható lesz. Most le is rántották a leplet róla a japánok.
Egy Ázsiában már bejáratott modellt hoz nemsokára Európába a Lexus. Ez az LM kisbusz lesz, melynek továbbfejlesztett változata egy hét múlva mutatkozik be a Shanghai Auto Show keretein belül.
Nem sokkal az elektromos Explorer után máris itt van egy újabb teljesen villanyos Ford. A haszongépjármű család bővült a Transit Courier elektronvadász változatával.
Az 50-es években a Porsche versenyautókhoz szinte hozzá tartoztak a VW T1-es kiszolgáló járművek is, melyek mindenhová elkísérték a gyári csapatokat. Most az ID.Buzz elektromos kisbusz húzta magára a jellegzetes „Renndienst” megjelenést, mintegy tisztelegve a múlt igáslovai előtt.
A Volvo kimondottan az ázsiai piacra készül egy különlegességgel, egészen pontosan egy elektromos buszlimuzinnal.
Már a koncepció megszületésekor sem nevezhettük hétköznapinak, amikor a Ford előállt a SuperVan szériával. Ezen sorozatnak a legfrissebb modellje nem más, mint egy E-Transit, amit 4 különálló villanymotor hajt, a teljesítménye pedig majdnem eléri a 2000 lóerőt is.
A Volkswagen Multivan története az 1979-ben bemutatott T3-as szériájú Transporterig nyúlik vissza. A Multivan volt az igazi, nagycsaládos svájcibicska: soküléses, tágas, variálható belső tér. Miben tudott még többet a konkurenseinél? A gyártás kezdetétől választható volt benzinmotor is a dízel üzeműek mellé, a vízhűtéses boxerek erősek voltak és a motorzaj alig szűrődött be az utastérbe, főleg megpakolt csomagtér esetén. A kor kishaszongépjárművei közül kiemelkedő utazási komfortot nyújtott a Volkswagen Multivan. Ugorjunk az időben, a 2022-ben már sokkal több kell a Multivan ígérethez, nézzük mit tud a legújabb T7.