Dongfeng

Nagy előnyt adtak a hagyományos autógyártók Európában a kínai márkáknak

Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei villámgyorsan szereztek stabil részesedést. A vásárlók nyitottsága, a kereskedők átalakuló szerepe, az egyszerűbb gyártási és konfigurációs modell, valamint az árak olyan versenykörnyezetet hoztak létre együttesen, amelyben a hagyományos márkáknak radikálisan alkalmazkodniuk kell – véli szakértő szerzőnk, az Euroleasing gépjármű divíziójának igazgatója, aki szerint 2026-ban már a következő fokozatra kapcsolunk a kínai prémium modellek megjelenésével.

Tovább

Két évtizedes együttműködés után új szintre emelheti partneri viszonyát a Nissan és a kínai állami tulajdonú Dongfeng. A japán gyártó ugyanis azt tervezi, hogy globális gyártóbázisait megosztja kínai partnerével. Ez a lépés különösen érzékeny pillanatban érkezik, hiszen a Nissan jelentős leépítésekre és üzembezárásokra készül a világszerte gyengülő piaci pozíciói miatt.

Tovább

A Honda érthető módon nem szeretné elengedni a kínai vásárlókat, de érzi, hogy az egyre zsúfoltabb ázsiai piacon nem lehet akárhogy komoly eredményt elérni. Most be is mutattak egy elektromos, prémium irányba hajló, de nem drága SUV modellt, mellyel sikeresen megszólíthatják az ottani vásárlókat.

Tovább