A Renault kihátrál az FCA csoporttal együttműködésből, mivel az jövőre egyesülni akar a legnagyobb riválisával, a Peugeot konszernnel. A Fiat Talento láthatja ennek a legnagyobb kárát.
Egy autóipari összeborulás bizony van akinek jó, míg másoknak értelemszerűen rossz. A PSA és az FCA jövőre esedékes egyesülése például a két félnek kimondottan előnyös, viszont a Renault számára nem esik jól, hogy az egyik eddigi partnerük éppen összeolvadni képes a legkomolyabb konkurenciával.
Érthető tehát a Renault döntése, hogy nem kíván tovább együttdolgozni a Fiat csoport egyik márkájával és az anyacéggel sem. Ezt maga a Renault Clotilde Delbos, a Renault vezérigazgató-helyettese árulta el a Reuters hírügynökségnek.
Egészen pontosan arról van szó, hogy a Renault nem engedi tovább a Fiatnak, hogy használja a Traffic kisáruszállító furgont, márpedig a Fiat Talento ennek a járműnek az átemblémázott változata. Ennek fényében várható, hogy egy-két hónapon belül lekerül a Talento az olaszok palettájáról, pedig az nemrég esett át modellfrissítésen. Ekkor került bele a kínálatba a már EURO6d-TEMP környezetvédelmi normákat teljesítő 2 literes Ecojet dízel egység is.
Ezzel tehát vége egy még Carlos Ghosn igazgatósága alatt köttetett együttmőködésnek és egyre egyértelműbbé válik, hogy a PSA és az FCA egybeolvadása elkerülhetetlen és már a küszöbön van.