A Porsche majdnem 30 ezer elektromos Taycan modellre írt ki visszahívást, miután kiderült, hogy néhány akkumulátor könnyen zárlatos lehet és kigyulladhat. A szervizelést azonban csak jövő év elején tudják megcsinálni, addig arra kérik az érintett tulajdonosokat, hogy maximum 80 százalékig töltsék fel az autókat.
Ha egy elektromos modell tűzveszélyességére derült fény, azt mindig illik komolyan venni, hiszen az akkumulátor jellegéből adódóan egy ilyen járgány teljesen máshogy, nehezebben olthatóan ég le, mint egy benzines vagy dízel.
Pontosan ezért sem vehető félvállról a Porsche mostani bejelentése sem, mely szerint bizonyos Taycan modellekben az akkumulátorok zárlatosok lehetnek, ami kigyulladáshoz vezet. Egészen pontosan a 2019 októbere és 2024 februárja között Lengyelországban LG akkumulátorral legyártott példányokról, több mint 28 ezer darabról van szó.
Természetesen a német gyártó azonnal kiírta a visszahívást és elkezdték a tulajdonosok értesítését, melyben az érintett modellek kivizsgálását és a probléma ingyenes megoldását, azaz a hibás modulok garanciális cseréjét garantálják. A gond csak az, hogy a szervizelést a gyáriak várhatóan csak jövő év elején tudják biztosítani, így addig arra kérik az érintett tulajdonosokat, hogy maximum 80 százalékig töltsék fel az akkumulátorokat, ezzel minimalizálva a kigyulladás veszélyét.