hirdetés

Visszatér egy legenda, azaz ismét lesz Renault 5 Turbo

A Renault egy legendás autónak állít utómodellt. Az új R5 Turbo igyekszik az előd szellemiségét feleleveníteni, de természetesen már elektromos hajtással. Szó sincs gyerekjátékról, az 500 lóerő kizárólag a hátsó tengelyen fejti ki majd a hatását.

A Renault sosem vette félvállról, ha egy igazi hot hatch megalkotásáról van szó. Így volt ez a 80-as években is, amikor megszületett a Renault 5 Turbo legelső generációja, válaszul a rali világát uraló Audi és Lancia modellekre. Az autó azonnal legendás lett, akárcsak az utódmodellje, a szintén éles fegyvernek számító Clio V6. Most, hogy ismét van R5 a Renault kínálatában, a franciák úgy gondolták, hogy ideje visszanyúlni kicsit ehhez az irányhoz.

Ezzel meg is született az R5 Turbo legújabb generációja, mely a lehető legtöbb ponton próbál visszautalni az eredeti receptre, de természetesen a mostani trendeknek megfelelően már teljesen elektromos formában.

Először is, brutális teljesítményről beszélhetünk, hiszen a járgány két elektromos motorja összesen 500 lóerő leadására képes. Na jó, ez még a mai világban nem is lenne akkora szám, csak hogy a két erőforrás mindegyike a hátsó tengelyt hajtja meg, ami viszont már igencsak érdekes képet fest. Főleg annak fényében, hogy az információk szerint az ESP teljesen kikapcsolható lesz, határtalan játékosságnak, avatatlan kezekben pedig a garantált balesetnek helyet adva. Na de, mire elég az 500 lóerő még? A gyáriak annyit árultak el, hogy törekednek a 3,5 másodperces 100-as sprint elérésére, ami szintén elég impozáns adat egy nem összkerekes járgánytól.

A teljesítményen kívül van egy másik érdekessége is az új R5 Turbonak. Ez pedig nem más, mint a dizájn, azaz a gyáriak igyekeztek ezen a ponton is minél látványosabban emléket állítani az eredeti legendás járgánynak. Újragondolták például az orr kialakítását, alaposan kiszélesítették a karosszériát, hátul pedig egy méretes diffúzor határozza meg az összképet. A belső térben, akárcsak a klasszikus változat esetében, két ülést találhatunk csak.

Elég merész lépés a franciáktól, hogy bizony nem csak egy tanulmányról van szó, hanem ezt a brutális gépet így ahogy van, árulni fogják majd. Az árról és a tervezett példányszámról egyelőre nem esett szó.