Bemutatta az új generációs i20 WRC versenyautóját a Hyundai, amellyel a jövő évi rali-világbajnoki sorozatban vesz részt.
Harmadik szezonját kezdi a Hyundai Motorsport a rali-világbajnokságon, ennek alkalmából pedig bemutatta vadonatúj versenyautóját. Az i20 WRC már a kisautó új generációjára épül, és annak ellenére, hogy háromajtós karosszériával is gyártják a típust, a mérnökök végül mégis az ötajtós modellt vették alapul. A szabályoknak megfelelően az i20 WRC motorja 1,6 literes, turbós négyhengeres, 300 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval és összkerékhajtással.
A csapat három pilótája 2016-ban is Dani Sordo, Hayden Paddon és Thierry Neuville lesznek. A szezonnyitó Monte-Carlo-ralin még csak két új és egy régebbi autóval áll rajthoz a Hyundai, a harmadik új autót a második versenyen, Svédországban vetik be. Mivel a szabályok szerint a csapatbajnokságban csak két pilóta szerezhet pontot, ezért a Hyundai versenyről versenyre megnevezi majd, kik indulhatnak ezekért a pontokért. A márka továbbra is alkalmazza Kevin Abbringot, aki néhány futamon egy negyedik autóval indul, de a főbb feladata továbbra is a tesztelés lesz. Az ügyfeleknek szánt i20 R5 versenyautó mellett a 2017-es szezonban megváltozó szabályok szerint épülő i20 WRC fejlesztésében vesz részt.
A Hyundai eddig mintegy 8000 kilométeren keresztül tesztelte az új versenyautót, amellyel nagyobb sikereket remélnek. Két teljes szezonnal a hátuk mögött a koreai gyártó versenycsapata eddig egy győzelmet tudhat magáénak, amelyet Neuville szerzett a 2014-es Német-ralin, míg idén ugyan négy versenyen is a dobogóra állhattak, de győzelmet nem szereztek.