Bár a padlólemez, amire az új Fabia felépül támogatná a hibrid hajtás alkalmazását, a gyártó mégsem kezd most még villanyosításba. Ennek az oka, hogy szerintük még drága a modell által képviselt kategóriába a technológia.
Nemrég jelentette be a Skoda vezérigazgatója, hogy már jövőre bemutatkozik a Fabia legújabb generációja. Az új felvonás érkezését az is alátámasztja, hogy elkezdtek szivárogni az információk is a modellről különböző csatornákon keresztül. Először most nem azt tudjuk meg, hogy mi lesz, hanem bizony azt, hogy mi biztosan nem lesz az új Fabia.
Az Autocar magazin írta meg ugyanis, hogy a gyári informátoroknak köszönhetően most már biztosan állíthatjuk, hogy hibrid hajtást nem kap majd az új modell, még mild-hibrid szinten sem. Ez elsőre furcsának tűnhet, hiszen a Volkswagen MQB A0 platformja, amire a Fabia is felépül majd alapvetően támogatja a benzin-elektromos hajtásokat. Nem is a technikai akadály, hanem bizony az anyagi tényezők miatt döntött úgy a gyártó, hogy még várnak a villanyosítással.
A Skoda felmérése szerint ugyanis a Fabia célközönsége kimondottan árérzékeny, így nem lehet letolni a torkukon a hibrid hajtás okozta gyártási költség megugrást. Ha pedig mégis hibridesítene a Skoda, de árat nem emelne hozzá, akkor meg a profit csökken le alaposan, ami érthető módon nem alternatíva egy profitorientált cég számára.
Az autó tehát első körben a kisköbcentis turbós benzines egységekre támaszkodik majd, a hibrid hajtások megjelenéséről csak akkor beszélhetünk, ha a technológia már olcsón is beépíthető az autókba. Ez egyes elemzők szerint még 4-5 év, így egy leendő ráncfelvarrás keretein belül már talán megtörténhet, hogy megjelennek az első hangtalanul is suhanni képes Fabia modellek a piacon.
(a képeken az épp kifutó Fabia generáció látható)