A Kia új elektromos SUV-ja, az EV5 az európai vásárlók igényeire szabott technológiát, dizájnt és praktikumot kínál. A merész formatervű és technológiailag fejlett modell célja, hogy erősítse a márka jelenlétét az elektromos járművek legnagyobb hazai piacán, a kompakt SUV-k szegmensében.
Tovább bővítette a Kia az elektromos SUV palettáját, ezúttal egy kompakt méretű modellel. „Az EV5 a Kia európai növekedési stratégiájának egyik alappillére” – fogalmazott Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója. – „Olyan járművet kínálunk, amely dizájnban, funkcionalitásban és technológiában is igazodik az európai ügyfelek életmódjához.”
Az újdonság külseje a Kia „Opposites United” dizájnfilozófiáját követi: dobozos sziluett, hangsúlyos D-oszlop és a márkára jellemző „Star Map” LED-es világítás díszíti az autó elejét és hátulját. Az ügyfelek háromféle kerékméret közül választhatnak: 18 és 19 col az alapmodellekhez, míg a sportosabb GT-Line 19, a későbbi GT pedig 20 colos felnikkel érkezik.
Belül az EV5 tágas, sokoldalú utasteret kínál, amit kifejezetten az európai életstílushoz szabtak: síkba dönthető hátsó ülések, kétméteres raktér, praktikus tárolók és prémium anyagok. A prémium hatású belső tér a vezető masszázsülésével, valamint fűthető és szellőztethető ülésekkel szolgálja a komfortot. Környezetbarát anyaghasználat is fontos szerepet kapott, például újrahasznosított PET, biohab és BTX-mentes festékek formájában.
A nagy kapacitású, 81,4 kWh-s akkumulátor akár 530 km WLTP szerinti hatótávot tesz lehetővé, a gyorstöltés pedig mindössze 30 perc alatt 10-ről 80%-ra tölti az akkumulátort. Az EV5 az i-Pedal 3.0 rendszerrel és a Smart Regeneration System Plus megoldással támogatja az energiahatékony, kényelmes vezetést. Az új hőmenedzsment rendszer gondoskodik arról is, hogy a hatótáv hideg éghajlaton se csökkenjen jelentősen, azaz az EV5 Európa teljes időjárási spektrumára felkészült, a skandináv telektől a dél-európai nyarakig a gyártó közleménye szerint.
A hajtásról az alapmodellben is 218 lóerős villanymotor gondoskodik, amely 295 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékot biztosít. Ennek köszönhetően a modell 8,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A végsebesség 165 km/h, ami elegendő tempót biztosít autópályás használatra is, de természetesen elektromos járgányként városi vagy elővárosi környezetben érzi a legjobban magát az EV5, ahol a gyors reakciók fontosabbak, mint a végsebesség.
Az extrák között a kétirányú töltés is megtalálható: a V2L akár 3,6 kW teljesítményű külső áramforrást is biztosíthat, míg a V2G technológia hardveresen már integrált, és később lesz elérhető. A fedélzeti rendszer három kijelzőt foglal magába: két 12,3 colos képernyőt és egy 5,3 colos klímapanelt. A felhőalapú frissítések és a Kia Upgrades platform révén az autó később új funkciókkal is bővíthető. Az online navigáció élő térképadatokkal dolgozik, amely négyhetente frissül, emellett a generatív mesterséges intelligencián alapuló hangasszisztens is támogatja a vezetőt. A kényelem és a biztonság jegyében a modell megkapta a Digital Key 2.0 rendszert (amely okostelefonnal is lehetővé teszi a nyitást), az ujjlenyomat-azonosítást, valamint a prémium Harman Kardon hangrendszert.
A Kia EV5 a legújabb vezetőtámogató rendszerek teljes csomagját kínálja. Ezek között megtalálható az új Intelligens Sebességkorlátozó Asszisztens (ISLA) hangjelzésekkel, a Smart Cruise Control 2 (SCC2) vészmegállás funkcióval, valamint a minden irányba kiterjesztett parkolási ütközéselkerülő asszisztens. A Highway Driving Assist 2 (HDA2) sávkövetéssel és kézfelismeréssel dolgozik, a Remote Smart Parking Assist 2.0 pedig lehetővé teszi a távirányítással parkolást.