Személyauto

Új alternatíva kerülhet a jövő autóinak belső tereibe: a Hyundai és a Jaguar Land Rover is teszteli az Uncaged Innovations nevű startup növényi eredetű bőrhelyettesítő anyagát. Az új fejlesztés nemcsak a valódi bőr megjelenését, hanem annak tapintását és illatát is hivatott utánozni – mindezt jóval kisebb környezeti terhelés mellett.

Tovább

A Ford meglepetéssel készült a Monterey Car Weekre: egy tető nélküli, ajtók nélküli és hátsó ülések nélkül készült Bronco tanulmányautót mutatott be, amely a legendás terepjáró 60. évfordulóját ünnepli. A különleges kivitel a Pebble Beach Concours d’Elegance elegáns közegében is kitűnt puritán, mégis karakteres megjelenésével.

Tovább

Az Opel bemutatta legújabb, futurisztikus tanulmányát, amely nem a közutakra, hanem a videojátékok világába készült. A Corsa GSE Vision Gran Turismo egy kifejezetten a Gran Turismo 7-hez tervezett koncepciómodell, amely azt demonstrálja, milyen lenne egy extrém teljesítményű, tisztán elektromos hot hatch a digitális aszfalton.

Tovább

A Nürburgring legendás aszfaltcsíkján ismét egy különleges rekordkísérlet íródott a motorsport történetébe. Ezúttal nem egy klasszikus szupersportautó, hanem egy kívülről Transitnak tűnő, ám valójában teljesen egyedi fejlesztésű gép, a Ford SuperVan 4.2 borzolta a kedélyeket. Az elektromos technológiai demonstrátor 6:48.393-as köridőt futott a Nordschleifén, amivel nemcsak a Mustang GTD-t, hanem számos komoly sportautót is maga mögé utasított.

Tovább

A Mercedes-AMG legújabb C 63 S generációja sokakban csalódást keltett, hiszen a rajongók által imádott V8-as motor helyére egy 2,0 literes, négyhengeres hibrid hajtás került. Bár technológiai szempontból figyelemreméltó konstrukcióról van szó, a hagyományos AMG-érzés – a brutális erő és a mély, érces motorhang – sokak szerint hiányzik belőle. Ezt a hiányérzetet próbálta orvosolni a német Vuk Manufactur tuningműhely, amely elkészítette azt a változatot, amelyet a gyár sosem kínált: egy ikerturbós V8-assal szerelt C 63 S-t.

Tovább

A streaming-szolgáltatások után úgy tűnik, az autóipar is egyre inkább az előfizetéses modellek felé mozdul. A Volkswagen legújabb példája jól mutatja, hová vezethet ez az irány: a brit piacon kínált ID.3 Pure változat hivatalosan 168 lóerős, ám a valóságban csak 148 lóerőt ad le, hacsak a tulajdonos nem fizet további díjat a teljesítmény feloldásáért.

Tovább