Benzines

A Jaguar jelenleg történetének egyik legnagyobb fordulópontján halad keresztül: a márka célja, hogy néhány éven belül kizárólag elektromos modelleket kínáljon a prémium szegmens legfelső rétegének. Ezért is különösen meglepő, hogy a brit gyártó most mégis egy új, benzines modellel jelentkezett. Ráadásul nemcsak a belső égésű motor tűnik ellentmondásosnak az új iránnyal szemben, hanem az is, hogy az autó ára – Jaguar-mércével mérve – kifejezetten visszafogott. A válasz: ez a modell kizárólag Kínának készült.

Tovább

Bár Európában a Daihatsu neve ma már leginkább a használtautó-hirdetésekben bukkan fel, Ázsiában továbbra is aktívan formálja az autóipart a japán márka. Miközben a kontinensünkön legfeljebb néhány elkötelezett rajongó szeme csillan fel a márkanév hallatán, Indonéziában a Daihatsu még mindig jelentős szereplő, különösen a fiatal vásárlók körében, akiket a gyártó igyekszik friss, látványos modellekkel megszólítani. Ennek egyik ékes példája az idei Gaikindo Auto Show, ahol a gyártó három rendkívül látványos koncepciómodellel rukkolt elő – a játékosság, a retró stílus és a futurisztikus elemek jól megférnek egymás mellett ezekben az építésekben.

Tovább

Az olasz autógyártás két legendás neve, a Maserati és az Alfa Romeo ismét összefogott, hogy valami igazán különlegeset alkossanak. A legfrissebb hírek szerint egy limitált szériás, kizárólag belső égésű motorral szerelt szuperautó készül, amelyben a kézi váltó is visszatérhet – ez manapság igazi ritkaságnak számít a felsőkategóriás sportkocsik világában.

Tovább

Komoly technikai nehézségek hátráltatják a Toyota Gazoo Racing legújabb projektjét, a GR Yaris M koncepciót. A középmotoros sportautó kísérleti példánya az elmúlt hónapokban több problémát is felszínre hozott – a gyártó szerint a fékrendszer, a kormányzás és az autó vezethetősége is további finomhangolásra szorul. Emiatt a modell nem tudott rajthoz állni a legutóbbi Autopolis versenyen.

Tovább

Az ausztrál Autotique tuningműhely két vadonatúj karosszériakészlettel rukkolt elő az első generációs Honda NSX-hez, amelyeket kifejezetten arra terveztek, hogy a legendás sportautónak modernebb, már-már szupersportkocsi-jellegű megjelenést adjanak. A Widebody és az OEM Plus névre keresztelt szettek először a Sydney-ben megrendezett Session AU kiállításon mutatkoztak be. A forgalmazás előrendelés formájában hamarosan elindul, de a végleges árakról egyelőre nincs hivatalos információ.

Tovább

A General Motors sportautó-fejlesztéséért felelős vezetője, Tony Roma megerősítette, hogy a Corvette következő generációja továbbra is a híres V8-as motorra épít. Az elektromos átállás szerinte csak akkor válhat reális lehetőséggé, ha az új technológia képes lesz túlszárnyalni a jelenlegi hajtáslánc nyújtotta élményt. Addig marad a klasszikus benzines karakter és hangulat, amely évtizedek óta a Corvette egyik védjegye.

Tovább

Vannak különleges autók, és vannak azok, amelyek egyszerűen minden határon túltesznek – a Cyclops II pontosan ez a kategória. Ez a pici, mégis megdöbbentően szerethető jármű eredetileg egy rajzasztalon született meg, méghozzá egy szatirikus ötletből. Stan Mott karikaturista 1957-ben a Road & Track magazin hasábjain vetette papírra a Cyclopsot, mindössze egy autóipart kifigurázó vicc kedvéért. Csakhogy az ötlet túl jó volt ahhoz, hogy csak egy karikatúra maradjon: idővel igazi, acélból és alumíniumból készült járművet építettek belőle, amelyből mára több replikát is készítettek – mindegyiket a maga bolondos bájával.

Tovább

Nem minden, 1 000 lóerő fölötti teljesítményt kínáló szuperautó mögött áll európai luxusmárka vagy világhírű dizájnstúdió. Az Egyesült Államokban, Michiganben a 2010-es években született egy olyan különlegesség, amely a Corvette ZR1 erejével vetekszik, miközben megőrzi a klasszikus, analóg vezetési élményt. Ez a Falcon F7, egy kézzel épített, középmotoros amerikai szuperautó, amely 1 100 lóerős teljesítményével képes megszorongatni a modern sportkocsik elitjét. Most ráadásul ez a ritkaság használtautóként keres új tulajdonost egy online aukción.

Tovább

Egy igazi kuriózum, egyetlen példányban készült Volkswagen Bogár limuzin kerül árverésre a jövő hónapban a kaliforniai Monterey Car Week keretében, az RM Sotheby’s aukciósház szervezésében. Az autó nem csupán az egyedisége miatt különleges, hanem azért is, mert hollywoodi legendák lengik körül – a pletykák szerint John Wayne-t is ezzel szállították az 1970-es Oscar-gálára.

Tovább

Ha van cég, amely igazán tudja, hogyan kell a régi Land Rover Defender modelleket új szintre emelni, az az amerikai ECD Automotive Design. Legfrissebb projektjük, a Project Wilder, a hagyományos terepjáró-építések határait feszegeti. A recept egyszerű, mégis merész: egy brutális kompresszoros V8-as motor, kézi váltó, modern futómű, és annyi luxus, amennyi csak belefér a klasszikus formába. Az eredmény? Több mint 700 lóerő és egy autó, amely a múlt karakterét a jelen technológiájával ötvözi.

Tovább