A Toyota nem kapkodta el, a kifutó – 200-as széria – immáron 2008 óta volt velünk, de ha azt hinnénk, hogy ez az új már csak aszfaltra lesz jó, hát tévedünk. Minden luxus ellenére a Land Cruiser ugyanaz a terephajó maradt, mint volt. Helyet a 300-asnak!
Megnyugodhat mindenki, aki azt hitte, hogy lassan eltűnik ez a matuzsálem is a SUV-erdőben: a Land Cruiser megmaradt alvázas terepjárónak, igaz, most már a GA-F platformot használja, így a Toyota szerint 200 kilónyi önsúlyt spóroltak meg elődjéhez képest és a súlypont is lejjebb került.
A méretei nem változtak. Hosszra-szélességre és tengelytávra az LC maradt ugyanakkora, ahogyan a terepszögei is, a formaterv azonban igen, nem lehet nem észrevenni a hatalmas légrostélyokat az orron.
Az emissziócsökkentés miatt a Land Cruiser-ből is elköszönt a finom járású V8-as 3UR-motor, ahogyan az 1VD biturbó, dízel V8 is. Helyüket két, duplaturbós, V6-os egység veszi át. A 3,5 literes, duplaturbós benzines 410 lóerőt és 650 Nm csúcsnyomatékot tud, a 3,3 literes, biturbó dízel adatai 305 lóerő/700 Nm. Erőnek nem lesz híján tehát a 300-as széria és a tízsebességes automata jó eséllyel be is tudja osztani.
Természetesen megkapja az E-KDSS-t, a Toyota adaptív futóművét, többféle Multi-Terrain Select-üzemmóddal és Multi-Terrain Monitor-kamerarendszerrel. A Toyota Safety Sense pedig a gyártó vezetéstámogató- és balesetelkerülő rendszereit egyesíti.
Amerika azonban zokog, hiszen a Toyota bejelentette, hogy a 2021-es lesz az utolsó modelléve a Land Cruisernek az Államokban.