Sedan

A Mercedes-AMG legújabb C 63 S generációja sokakban csalódást keltett, hiszen a rajongók által imádott V8-as motor helyére egy 2,0 literes, négyhengeres hibrid hajtás került. Bár technológiai szempontból figyelemreméltó konstrukcióról van szó, a hagyományos AMG-érzés – a brutális erő és a mély, érces motorhang – sokak szerint hiányzik belőle. Ezt a hiányérzetet próbálta orvosolni a német Vuk Manufactur tuningműhely, amely elkészítette azt a változatot, amelyet a gyár sosem kínált: egy ikerturbós V8-assal szerelt C 63 S-t.

Tovább

A Jaguar jelenleg történetének egyik legnagyobb fordulópontján halad keresztül: a márka célja, hogy néhány éven belül kizárólag elektromos modelleket kínáljon a prémium szegmens legfelső rétegének. Ezért is különösen meglepő, hogy a brit gyártó most mégis egy új, benzines modellel jelentkezett. Ráadásul nemcsak a belső égésű motor tűnik ellentmondásosnak az új iránnyal szemben, hanem az is, hogy az autó ára – Jaguar-mércével mérve – kifejezetten visszafogott. A válasz: ez a modell kizárólag Kínának készült.

Tovább

Hiába a harmadik műszak és a megerősített gyártósorok, a Mercedes egyszerűen képtelen lépést tartani az új CLA iránti kereslettel. Az áprilisban megnyitott megrendelési lehetőség ellenére sok vásárló valószínűleg csak 2026-ban veheti át autóját, vagyis több mint féléves, akár közel egyéves várakozási idővel is számolni kell. Ez a helyzet jól mutatja, mennyire gyorsan nőtt meg az érdeklődés a márka új generációs kompakt szedánja iránt.

Tovább

Az autóiparban kimondottan új szereplőnek számító Xiaomi elképesztő tempót kezdett el diktálni. A márka vezérigazgatója jelentette be, hogy 230 nap kellett csak ahhoz, hogy elérjék a 100 ezer legyártott SU7-est. Ennek örömére Lei Jun egy olyan képet rakott ki a közösségimédia-felületére, amin úgy jelenik meg, mint a kínai Elon Musk.

Tovább

A Mazda gőzerővel dolgozik a Mazda 6 elektromos átiratának a globális piaci bevezetésén, ami reményt adhat arra, hogy a japánok ismét nagyobb figyelmet szentelnek a lépcsőshátú modelleknek a rengeteg SUV helyett. A márka egyik programmenedzsere azonban elárulta, hogy ez ebben a formában nem igaz. Amíg a vásárlók döntő többsége SUV modelleket keres, addig a szedánok továbbra is a háttérben maradnak.

Tovább