Rákapcsol a Nissan a premierekre

Mostanság a Nissan háza táján premierek szempontjából nem igazán pörgött az élet, idén alaposan rákapcsol a japán gyártó ezen a téren. Elektromos autóként tér vissza a Micra, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia.

Az elmúlt időszakban a Nissan háza táján leginkább az anyagi nehézségekről és a kényszermegoldásokról szólt az élet, ám idén végre megkezdődik a paletta modernizálása és megerősítése. 2025-ben ugyanis a Nissan egy merész lépéssel visszahozza a Micra nevet, immár teljesen elektromos változatban. Az új generációs Micra a Nissan Design Europe központban készült, és a Renault R5-tel közös AmpR Small padlólemezre épül. Két különböző akkumulátor-változatban lesz elérhető: 40 kWh és 52 kWh kapacitással, ami akár 400 km feletti hatótávot is biztosíthat. Az új Micra értékesítése még az év vége előtt megkezdődik, a gyártás pedig a franciaországi Douai Ampere ElectriCity üzemben zajlik majd.

Az idén bemutatkozó másik kulcsfontosságú modell a Nissan LEAF harmadik generációja. Az eredetileg 2010-ben bemutatott, forradalmi elektromos autó új kiadása letisztult, aerodinamikus dizájnnal érkezik. Az új LEAF a Nissan CMF-EV padlólemezét használja, amelyet az Ariyával oszt meg. Az európai piacra szánt változatot az angliai Sunderlandben fogják gyártani, ami a Nissan EV36Zero projekt részét képezi.

A Nissan egyik legnépszerűbb hibrid technológiája, az e-POWER is jelentős fejlesztéseken megy keresztül 2025-ben. Az új generációs e-POWER hajtáslánc még nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást ígér, közelebb hozva a vezetési élményt egy tisztán elektromos autóhoz. Az e-POWER technológia 2022-es bevezetése óta közel 250 000 darabot adtak el Európában, ami bizonyítja annak népszerűségét.

A Nissan 2026-os tervei között szerepel a harmadik generációs JUKE bevezetése is, amely teljesen elektromos hajtást kap. Az új modell az Hyper Punk koncepcióautó alapjaira épül, amelyet 2023-ban mutattak be a Japán Mobilitási Kiállításon.

A Nissan folytatja stratégiai fejlesztéseit az elektromos autózás területén, amelynek része a teljes modellpaletta átalakítása és modernizálása. Az új modellek megőrzik a Nissan hagyományos értékeit: feltűnő dizájn, technológiai innováció és intuitív kezelhetőség jellemzi őket.

David Moss, a Nissan kutatás-fejlesztési alelnöke elmondta: „A Nissan évtizedek óta elől jár az elektromos autók piacán, és folytatjuk ezt az utat a legújabb fejlesztésekkel. Az e-POWER frissítése, valamint az új elektromos modellek segítségével még közelebb hozzuk a fenntartható mobilitást a vezetőkhöz.”

A Nissan e stratégia keretében célul tűzte ki, hogy 2050-re minden terméke és tevékenysége karbonsemlegessé válik, ezáltal támogatva a tisztább és fenntarthatóbb jövőt.