Ünnepi ikerszériát indított útjára az Alfa Romeo, azaz most már hivatalosan is megkezdték a Giulia GTA és a GTAm értékesítését.
Bár hivatalosan már tavaly bemutatkozott az Alfa Romeo Giulia paletta csúcsára szánt GTA és GTAm kivitel, a hivatalos értékesítés még csak most a napokban veszi kezdetét, azaz most dől el, hogy kinek sikerül bezsákolnia egyet az 500 példányban készülő dupla szériából! Abban biztosak lehetünk, hogy nem tart sokáig, mire kiszórják mindet, hiszen nem elég, hogy tényleg különleges autókról van szó, még két fontos dolognak is emléket állítanak ezzel a húzással a gyáriak.
Egyik az Alfa Romeo fennállásának 110 éves évfordulója, a másik pedig az alapul szolgáló Giorgio platform távozása az olaszok palettájából. Igen, a villanyosításra és a költségcsökkentésre hivatkozva felszámolja a Stellantis a sok Alfa rajongó számára új reményt és stílust adó alapokat, hogy egy cégcsoporton belül oda-vissza használható, elektromos alapnak is megfelelőre váltsa azt.
Na de vissza a tárgyhoz, miről is van szó pontosan? Lényegében egy-egy minden eddiginél könnyebb, erősebb és gyorsabb Giulia átiratról a Sauber Engineering közbenjárásával, melyek közül a GTA az utcák fegyvere, a GTAm pedig inkább a pályaversenyzés eszköze lesz. A két kivitel műszaki alapjai azonosak, azaz a hajtásról a 2,9 literes, Akrapovič kipufogóval és újragondolt vezérléssel ellátott V6-os erőforrás gondoskodik 540 lóerős teljesítménnyel, aminek köszönhetően 3,6 másodperc alatt képes elérni a 100 kilométeres óránkénti sebességet az olaszok különlegessége.
Ehhez az eredményhez persze az is kell, hogy a GTA 100 kilóval könnyebb, mint a Quadrifoglio variáns, ami annak köszönhető, hogy a gyáriak nem spóroltak a könnyítéssel, azaz az eddigieknél jóval több szénszálas és kompozit anyagot toltak bele a kocsiba. A mérnökök mindezek mellett javították a hűtőrendszer légáramlását is, a motor pedig újratervezett hajtórudakkal és dugattyúkkal rendelkezik.
A GTA és a GTAm is megkapja az új 20 colos középcsavaros könnyűfém felni szettet, melyre alapból Michelin Cup 2 gumikat szerelnek a gyáriak, ráadásul ezek szélesebbek is, mint ahogyan az eddigi legerősebb Giulia, a Quadrifoglio esetében megfigyelhető volt.
A belső tér teljes Alcantara bevonatot kapott, azaz nem csak az ülések, hanem a műszerfal és az ajtópanelek is ezzel az anyaggal vannak burkolva. A két változat közül természetesen a GTAm belső elrendezése a különlegesebb, hiszen itt az igazi versenyautós hangulat kialakítására törekedtek a mérnökök.
Ennek értelmében hátsó ülések nincsenek, viszont gyári csövezést kapunk, illetve olyan apróságokra is figyeltek a gyáriak, hogy külön tartót kapott a bukósisak, illetve a biztonságról a hatpontos Sabelt biztonsági övek gondoskodnak. Pályaautó révén az oldalsó és a hátsó üvegezést is polikarbonát felületre cserélték a kedvezőbb súly elérése érdekében.
Na de a lényeg! Mennyi is az annyi? Természetesen ez kiviteltől függően változik és magától értetődő, hogy az utcai változat az olcsóbb. A GTA induló ára ugyanis 175 ezer euró, azaz durván 61 millió forint. A GTAm ennél még 5 ezer euróval drágább, azaz erre számoljon rá mindenki mostani árfolyamon még 1,8 millió jó magyar forintot és meg is van, hogy mennyit kell letenni az asztalra a pályanapok legújabb csillagáért.
Persze, ezek nem kis számok, de ennél stílusosabban nehezen lehet elkölteni ilyen hihetetlenül sok pénzt. Ezzel pedig méltó módon, a fejét magasra emelve kúszik be díszes koporsójába a hátsókerekes Alfákat is kiszolgáló, ám a villanyosítás miatt sajnos túl hamar, bűnök nélkül kivégzett Giorgio platform!