Az Alfa Romeo kis sportkocsija immár négy éve nincs gyártásban. Most viszont mégis újra kapható a 4C egy extrém limitált széria erejéig. A csavar a sztoriban, hogy most éppen Abarth emblémát visel az autó.
Az Alfa Romeo nagy dobása volt az előző évtizedben a 4C sportkocsi bemutatása. A kis méregzsák hét évig gyártásban is maradt, majd 2020-ban utódmodell nélkül nyugdíjazta a gyártó. Most egy picit visszatért a 4C, igaz más márka kínálatában, enyhén átszabva.
Az Abarth ugyanis a legendás 1965-ös Fiat-Abarth OT 1300 emléke előtt tiszteleg egy limitált szériával, melyet Classiche 1300 OT néven mutattak be, és az alapokat az Alfa sportkocsija szolgáltatta. Persze, a karosszériát alaposan átszabták és karbonszálas elemekkel építették újra, aminek köszönhetően megváltozott a hátsó kialakítás is, illetve az első fényszóróknál elhagyták a hagyományos búrás elrendezést.
Az összesen 5 darabos szériában készülő ünnepi modell meghajtásáért a 4C eredeti 1,75 literes turbós benzines motorja felel 241 lóerős teljesítménnyel. A gyáriak arra nem tértek ki, hogy futómű és hajtás terén milyen egyéb változtatások történtek, a menetteljesítmény-adatok sem tisztázottak még.
Viszonyításként elég annyi, hogy a 4C ezzel a motorral 4,5 másodperc alatt teljesítette a 100-as sprintet, a végsebessége pedig 260 kilométeres óránkénti tempónál volt meghatározva.