
A Porsche sosem állt távol a limitált különleges szériák világától, most pedig be is mutatták a következő ilyen dobásukat. Ez a 911 Spirit 70, mely ahogyan a neve is sugallja, a 70-es évek hangulatát hivatott megidézni.
A Porsche sosem állt távol a limitált különleges szériák világától, most pedig be is mutatták a következő ilyen dobásukat. Ez a 911 Spirit 70, mely ahogyan a neve is sugallja, a 70-es évek hangulatát hivatott megidézni.
A világ legnagyobb olajvállalata, a szaúdi Aramco új szövetségre lépett a globális villanyautó-piac egyik meghatározó szereplőjével, a kínai BYD-vel. A cél: közösen újítani az alternatív hajtáslánc-technológiák területén, és hozzájárulni a közlekedés hatékonyságának növeléséhez, valamint a környezeti terhelés csökkentéséhez.
A McLaren bejelentette, hogy 2027-ben visszatér a hosszútávú világbajnokság (WEC) csúcskategóriájába, és elindul az LMDh (Le Mans Daytona hibrid) osztályban fejlesztett új Hypercar modelljével. Mindezt 32 évvel azután, hogy a legendás F1 GTR-rel 1995-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.
A Honda különleges koncepciómodellel ünnepli a CR-V 30. születésnapját: bemutatták a CR-V Dream Pod tanulmányautót, amely a kempingezés új lehetőségeit mutatja be. A japán kapszulaszállodák ihlette kialakításnak köszönhetően a Dream Pod ideális társ a természetjáróknak: két felnőtt kényelmesen alhat benne, és helyet kapott benne minden fontos felszerelés a főzőlapoktól kezdve a LED-olvasólámpákon át a praktikus tárolókig.
Alig pár hónappal az új Ypsilon bemutatása után máris hozzányúlt a kocsihoz a Lancia. A tisztán elektromos változatnál vannak érdemi változások, a hibrid verziónál csak a számokkal variáltak a gyáriak.
Úgy tűnik, a Mercedes-AMG hallgat a kritikus hangokra, és már készül a C63 S E Performance modell komolyabb átdolgozása. A jelenlegi plug-in hibrid változat, amely egy négyhengeres, 2,0 literes turbómotort és hátsó tengelyre szerelt elektromos egységet kombinál, ugyan lenyűgöző, 680 lóerős rendszerteljesítményt kínál, de a rajongók többsége nem tud igazán megbarátkozni az „AMG” és a „négyhengeres” szavak egy mondatban történő használatával. Jöhet a hathengeres kivitel.
Az Aston Martin Valhalla a brit gyártó eddigi leginkább vezetőközpontú szuperautója lesz, amelynek brutális teljesítményéről egy 4,0 literes V8-as biturbó motor és három elektromos egység gondoskodik. Az eredmény 1.064 lóerő, ami érdekes módon pontosan megegyezik a Chevrolet Corvette C8 ZR1 teljesítményével. Utóbbi viszont elektromos rásegítés nélkül, egy 5,5 literes, duplaturbós LT7-es V8-assal hozza ezt a számot.
A Bentley tavaly búcsúzott az ikonikus W12-es motorjától, a helyét pedig egy konnektoros hibrid hajtáslánc vette át. Most a Bentley vezetősége árulta el, hogy a közeljövőben ezt a technológiát viszik tovább, míg elérnek a teljes villanyosításig.
A Stellantis kínálatában már régóta találhatunk elektromos és belsőégésű motoros kisáruszállítókat is. Ezek a járgányok azonban mind az első tengelyt hajtják meg, viszont néha a vásárlóknak igényük lenne egy összkerekes megoldásra is. Számukra lehet jó hír, hogy egy francia cég megoldotta, hogy a hátsó tengelyre szerelt elektromos motorral az összes kerék hajtott legyen.
A Porsche újragondolja elektromos járművekkel kapcsolatos stratégiáját, és a kizárólagos villanyhajtás helyett hibrid, valamint belső égésű motoros opciókat is tervez a jövőben. A döntés hátterében az elektromos autók piacának ingadozó teljesítménye és bizonytalansága áll.